صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲

«ایران» از برنامه اعضای کابینه در سفر استانی اخیر گزارش می‌دهد

دست پر دولت در هرمزگان

استان هرمزگان، سیزدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی و دولت سیزدهم بود. رئیس‌جمهور ۱۲ و ۱۳ بهمن‌ و همزمان با آغاز دهه فجر، میهمان مردم هرمزگان بود، در این سفر که جمعی از اعضای هیأت دولت نیز حضور داشتند علاوه بر بررسی دقیق روند اجرا و تکمیل مصوبات سفر دور اول، هزار و ۳۲ طرح مهم عمرانی و زیربنایی نیز به بهره‌برداری رسید. ۱۴ نفر از اعضای هیأت دولت (معاونین رئیس‌جمهور و وزرا) نیز در جریان دور دوم سفر استانی رئیس‌جمهور به استان هرمزگان، به نمایندگی از آیت‌الله رئیسی به شهرها و روستاهای این استان سفر کرده و ضمن دیدار و گفت‌و‌گو با مردم، تعداد زیادی طرح و پروژه را افتتاح کردند.
 
بزرگ‌ترین رخداد در حوزه اتمی پس از انقلاب
آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز، از جمله مهم‌ترین پروژه‌های سفر دولت مردمی به استان هرمزگان بود. همزمان با سفر 2 روزه آیت‌الله رئیسی به هرمزگان، عملیات اجرایی نیروگاه اتمی ایران هرمز با دستور رئیس‌جمهور و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در سیریک آغاز شد. نیروگاه اتمی سیریک شامل 4 واحد نیروگاه اتمی از نوع نسل توسعه‌یافته موسوم به نسل سوم پلاس هرکدام با ظرفیت حداقل یکهزار و ۲۰۰ مگاوات الکتریکی در مجموع به ظرفیت 5 هزار مگاوات ساخته خواهد شد و با احتساب
3 هزار مگاوات نیروگاه بوشهر، ظرفیت نیروگاه‌های اتمی کشور به 8 هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.
 
رتبه نخست منطقه
در تولید برق هسته‌ای
نیروگاه اتمی سیریک تا سال ۱۴۱۰ مطابق با سند راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران تکمیل شده و واحد نخست آن در سال ۱۴۰۷ به بهره‌برداری خواهد رسید و پس از آن به فاصله هر ۶ ماه، یک واحد جدید به ظرفیت این نیروگاه افزوده خواهد شد. گفتنی است با تکمیل این نیروگاه، ایران جایگاه نخست منطقه در تولید انرژی برق هسته‌ای را کسب می‌کند. محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی که در دومین دور سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان حضور داشت، در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه هسته‌ای 5 هزار مگاواتی سیریک با اشاره به اینکه افق رسیدن به ۲۰ هزار مگاوات در اجرای این نیروگاه هسته‌ای سال ۱۴۲۰ است، بیان کرد: اولویت نخست در ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای هرمزگان با یکهزار و ۲۰۰ مگاوات ظرفیت خواهد بود.
 
گزارش برنامه‌های کابینه
در هرمزگان
در همین راستا، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور که همراه جمعی از اعضای هیأت دولت در دور دوم سفر استانی آیت‌الله رئیسی به هرمزگان حضور داشت، اظهار کرد: 26 هزار میلیارد تومان منابع در دور اول سفرهای استانی به هرمزگان تخصیص یافت. به گفته معاون اجرایی رئیس‌جمهور، بعد از سفر اول دولت حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان منابع مالی به استان هرمزگان تزریق شده که از این میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان آن تسهیلات است. همزمان با دومین دور سفر استانی رئیس‌جمهور به هرمزگان و با حضور وزیر کشور، بهره‌برداری از مرحله نخست نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران در این استان، با بهره‌مندی ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار در جاسک از فیبر نوری آغاز شد.
 
بازدید وزیر کار از پالایشگاه بندرعباس
سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از بخش‌های مختلف شرکت پالایش نفت بندرعباس بازدید و با مدیران این پالایشگاه دیدار و گفت‌و‌گو کرد. همچنین بازدید از شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس، کارخانه تن ماهی، شرکت تعاونی فرش دستباف و پالایشگاه بندرعباس‌، حضور در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از دیگر برنامه‌های وزیر تعاون در این سفر بود.

 بهره‌برداری از 10 پروژه آبی
بهره‌برداری از ۱۰ پروژه مهم آبی و همچنین آبرسانی به ۱۵۶ روستا و 5 شهر از جمله برنامه‌های علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در دومین دور سفر استانی رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت در روزهای ۱۲ و ۱۳ بهمن‌ماه به استان هرمزگان بود.
 
عین‌اللهی یک کودک را مداوا کرد
بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از برخی داروخانه‌ها و مراکز درمانی سطح شهر بازدید سرزده به عمل آورد و در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس نیز حاضر شد و چشم یک دختر بستری در اورژانس این مرکز درمانی را مداوا کرد.
 
افتتاح طرح های فرهنگی و آموزشی
رضا‌مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش هم ضمن دیدار با جمعی از دانش‌آموزان، فرهنگیان و معلمان استان و بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های آموزشی، تعدادی طرح فرهنگی و فضای آموزشی را نیز افتتاح کرد. همچنین بزرگ‌ترین و مجهزترین مجتمع آموزشی استان هرمزگان با حضور وزیر آموزش و پرورش و به همت شرکت پالایش نفت آفتاب افتتاح شد.

 افتتاح 2 شهر ساحلی
افتتاح ۲ شهر جدید ساحلی، ۹۸ جاده روستایی، دیدار با جمعی از مردم و مدیران و کارکنان حوزه راه و مسکن و اعلام خبر ساخت ۳هزار کیلومتر راه روستایی از جمله برنامه‌های مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در جریان دومین دور سفر استانی رئیس‌جمهور به هرمزگان بود. عملیات اجرایی فاز نخست ۲ شهر جدید ساحلی خلیج‌فارس و مکران مرکزی به ظرفیت ۱۰هزار واحد روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در بندرعباس آغاز شد.
 
بهره‌برداری از فاز جدید شرکت پالایش نفت آفتاب
فاز جدید شرکت پالایش نفت آفتاب هم با ظرفیت اسمی ۲۵ هزار بشکه در روز، با حضور علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بندرعباس به بهره‌برداری رسید.
همچنین شرکت بارانداز صادرات و واردات به نمایندگی از ۴۸ واحد تولیدی صنایع تبدیلی غذایی با حضور نیکبخت، وزیر جهادکشاورزی به بهره‌برداری رسید.
 
بازدیدهای وزیر اقتصاد
سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز ضمن شرکت در چندین برنامه و دیدار و گفت‌و‌گو با فعالان بخش‌های اقتصادی استان، از مجموعه‌های گمرک و انبار جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی هرمزگان بازدید کرد.  ۱۳۶ طرح ورزشی هم با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان استانی در هرمزگان به بهره‌برداری رسید.
 
آزادی ۱۶۰ زندانی جرایم غیرعمد
همچنین طی مراسمی با حضور رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس‌جمهور و رئیس‌کل دادگستری هرمزگان در زندان مرکزی بندرعباس، ۱۶۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با تأمین بدهی‌ از زندان‌های هرمزگان آزاد شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی