صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

بارش ها در محورهای ۸ استان ادامه دارد

ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه

ایران زمین/ رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از ورود سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه در کشور و افت محسوس دما خبر داده و با اشاره به میزان بارش برف و وزش باد، نسبت به وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی هشدار داد.طبق گفته «صادق ضیاییان»، با ورود سامانه جدید بارشی در غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر در برخی مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور بارش برف و باران و وزش باد رخ می‌دهد و همچنین چهارشنبه هفته جاری، سامانه بارشی در شمال شرق فعالیت داشته و به تدریج از مرزهای شرقی خارج خواهد شد.
افت محسوس دما/ رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور اظهار کرد: امروز (یکشنبه) در برخی نقاط غرب و شمال غرب بارش پراکنده برف و وزش باد رخ خواهد داد. همچنین فردا (دوشنبه) در برخی نقاط شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.
ادامه بارش‌ها در محور‌های 8 استان/ همزمان با آغاز بارش‌ها، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا نیز از بارش برف و باران در محورهای 8 استان کشور خبر داد. سرهنگ« احمد شیرانی» درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور اظهار کرد: در برخی از محورهای استان‌های کردستان، همدان، کرمانشاه، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده برف و باران گزارش شده است.
کولاک شدید در گردنه آهوان/ هواشناسی در حالی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر می‌دهد که از پنجشنبه هفته گذشته و با ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور، برف و باران آسمان ۳۱ استان کشور را فراگرفته و در اغلب مناطق، دمای هوا به زیر صفر رسید.
استان سمنان نیز روز جمعه با بارش نخستین برف زمستانی در سال ۱۴۰۲ سفیدپوش شده و دمای اغلب شهرستان‌ها تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش پیدا کرد. «طاهریان»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از مسدود شدن مقطعی برخی از محورها در استان در اثر بارش برف و کولاک خبر داده و تأکید کرد: عمده راه‌های ارتباطی استان در حال حاضر باز است اما از بامداد جمعه تا صبح شنبه محور گردنه آهوان در جاده بین‌المللی تهران - مشهد به دلیل شدت کولاک و کاهش دید رانندگان در چند مقطع بسته شد که با تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه سمنان بازگشایی شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان همچنین با اشاره به انسداد محور سمنان - فیروزکوه اضافه کرد: این محور در محدوده استان تهران نیز به دلیل بارش برف مسدود شد. اما همکاران ما در استان تهران در تلاش برای بازگشایی این محور هستند.
جستجو
آرشیو تاریخی