صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

اخبار

هر شب یک مسجد، میزبان وکلا برای ارائه خدمات حقوقی به مردم در دهه فجر
مرکز وکلای قوه قضائیه در ایام دهه فجر، طرح هر شب یک مسجد را برای ارائه خدمات حقوقی به مردم اجرا می‌کند.
به گزارش ایسنا، مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاورین خانواده قوه قضائیه در راستای منویات رهبری و تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر ارتباط نزدیک با مردم و شنیدن مشکلات آنها به ویژه در ایام پیروزی انقلاب، همزمان با آغاز دهه فجر، هرشب در یک مسجد  خدمات حقوقی به مردم ارائه می‌کنند.


وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد
 نظرسنجی از دانش‌آموزان درباره مسائل آموزشی، از خرداد
 وزیر آموزش و پرورش گفت: نظرسنجی از دانش‌آموزان، امسال به صورت آزمایشی در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.
به گزارش فارس، رضامراد صحرایی درباره نظرسنجی از دانش‌آموزان، اظهار کرد: دانش‌آموزان در امتحانات نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، پیش از دریافت کارت ورود به جلسه امتحان، باید فرم ارزیابی آموزشی را تکمیل کنند، کاری که سال‌هاست در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.
وی افزود: نظرسنجی از دانش‌آموزان، امسال به صورت آزمایشی در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ اجرا می‌شود و حتماً به نتایج آن توجه خواهیم کرد.
صحرایی گفت: این طرح فعلاً از امتحانات نهایی خرداد آغاز می‌شود چون برای امتحانات سامانه طراحی شده است و دانش‌آموزان به فرم ارزیابی پاسخ می‌دهند و پس از آن برای تسری آن به سایر پایه‌های تحصیلی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.


درخشش تیم دانش‌آموزی ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات ۲۰۲۴ تایوان
تیم دانش‌آموزی ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات جهانی تایوان ۲۰۲۴ که با حضور ۲۸ کشور برگزار شد، توانست در رشته فنی و مهندسی مقام چهارم را کسب کند.
به گزارش فارس، مهدی رشیدی جهان نماینده علمی و سرپرست تیم ایران با اشاره به موفقیت تیم منتخب دانش‌آموزی ایران در این مسابقات، اظهار کرد: این مسابقات به عنوان یکی از معتبرترین مسابقات جهانی است که توسط وزارت آموزش تایوان و مرکز علوم و آموزش تایوان برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات ۲۸ کشور، برگزیدگان مسابقات داخلی خودشان را اعزام کردند. مهراد فریدی و ایلیا حاجی به عنوان نمایندگان ایران در رشته فنی و مهندسی در این رویداد جهانی شرکت کردند.
رشیدی جهان افزود: در رشته فنی و مهندسی، ۴۱ تیم از ۲۸ کشور به مرحله نهایی رسیده بودند که در این مرحله، تیم دو نفره ایران پس از تیم‌های تایوان، امریکا و روسیه موفق به کسب مقام چهارم شد.


برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی درمدارس غیردولتی و هیأت امنایی
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، از برگزاری آزمون‌های «پیشرفت تحصیلی» در مدارس هیأت امنایی و غیردولتی خبر داد و اعلام کرد که این آزمون‌ها بر اساس مدل آزمون‌های نهایی طراحی شده است و از نتایج آن برای تحلیل وضعیت آموزشی دانش آموزان استفاده می‌شود.
به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده، با اشاره به برگزاری آزمون‌های «شبه نهایی» که در مدارس دولتی و به منظور آمادگی دانش آموزان برای مواجهه با سؤالات امتحان نهایی صورت می گیرد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این آزمون، همانند هدف از برگزاری آزمون‌های «شبه نهایی»، آشنایی دانش آموزان با امتحانات نهایی است و امکان ادغام و برگزاری هماهنگ آن با مدارس دولتی نیز وجود دارد.
در حال انجام هماهنگی برای برگزاری آزمون‌های «پیشرفت تحصیلی» در میان ترم نوبت دوم برای مدارس غیردولتی و هیأت امنایی هستیم. از دانش آموزان آزمون می‌گیریم تا متوجه شویم در کجا ضعف داریم. بخشنامه این امر در حال ابلاغ است.

جستجو
آرشیو تاریخی