صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و شش - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

سارقان اعتراف کردند

سرقت 4 میلیارد تومانی از 20 خانه

گروه حوادث/  ۵ سارق و ۲ مالخر در حالی دستگیر شدند که بیش از 4 میلیارد تومان اموال مسروقه از آنها کشف شد.
سردار علی ولی‌پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل در سطح شهر تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
 اوایل بهمن امسال کارآگاهان این پلیس در حال گشت‌زنی در محدوده غرب تهران بودند که به راکبان ۲ دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند که پس از دستور ایست پلیس، راکبان موتورسیکلت به فرمان‌های پلیسی بی‌اعتنایی کرده و بدین ترتیب تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد. مأموران گشت انتظامی طی تعقیب و گریز به دفعات مختلف دستور ایست دادند، اما موتورسواران بدون توجه به دستورهای پلیسی همچنان به فرار خود ادامه دادند و پلیس برای جلوگیری از بروز خطرات جانی برای شهروندان چند تیر هوایی شلیک کرد و با توقف موتورسیکلت‌ها، هر ۵ متهم دستگیر شدند و در بررسی‌های بیشتر از متهمان یک عدد ساک حاوی ابزارآلات سرقت کشف کردند.
رئیس پلیس آگاهی تهران در ادامه بیان داشت: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس به 20 فقره سرقت از منزل با همکاری یکدیگر اعتراف و اقرار کردند با استفاده از موتورسیکلت، به صورت تیم‌های ۴ یا ۵ نفره، منازل خالی از سکنه را شناسایی می‌کردیم و سپس اموال باارزش منزل را به سرقت می‌بردیم.
وی با ابراز اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات انجام‌شده کارآگاهان موفق شدند هویت ۲ نفر از مالخران را که سارقان به آنها اموال مسروقه را می‌فروختند، شناسایی کنند، ادامه داد: در ۲ عملیات جداگانه و منسجم مالخران نیز دستگیر و از مخفیگاه این افراد تعدادی اموال مسروقه کشف شد. کارشناسان، ارزش اموال مسروقه کشف‌شده از متهمان را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
 متهمان با دستور قضایی برای کشف جزئیات پرونده در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی