بررسی راهکارهای توسعه دریا محور جزیره کیش با حضور رئیس دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی

محمد مهدی سالاری در نشست تخصصی صنایع دریایی بر ظرفیت‌های ارزشمند جزیره کیش درجهت توسعه اقتصاد دریایی تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد مهدی سالاری با بیان اینکه جزیره کیش ظرفیت‌های ارزشمندی درحوزه دریایی دارد، افزود: با تأکیدات مقام معظم رهبری، شورایعالی صنایع دریایی با ریاست رئیس‌جمهور و حضور 2 معاون و 6 وزیر در خصوص امور دریایی کشور وتوسعه دریا محور، درتمامی بخش‌های مرتبط بررسی و تصمیم‌گیری می‌کنند.
وی با اشاره به جلسات مستمر این شورا تصریح کرد: 15 حوزه کسب وکار را در این شورا احصا کرده‌ایم که تمامی حوزه‌های فعالیتی شامل شیلات، خدمات بندری، کشتیرانی، خدمات پشتیبانی دریایی و بانکرینگ، خدمات تجاری از قبیل بیمه، بازرسی وخدمات مالی، ورزشی، گردشگری، تجارت الکترونیک در دریا، کشتی‌سازی وساخت شناور، تولید مواد و تجهیزات دریایی، نظامی و صنایع دفاع، محیط زیست دریایی، کشاورزی و زیست فناوری، استفاده از منابع آب در دریا هستند که با نگاه زیست بومی وارد برنامه کاری شده‌اند.
رئیس دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی اظهار داشت: در نگاه زیست بومی باید به زنجیره ارزشی و زیرنظام‌های این زنجیره بویژه زیرنظام‌های حاکمیتی توجه کنیم. وی درادامه با اشاره به نگاه زیست بومی درحوزه صنایع دریایی گفت: به کارگیری توان و ظرفیت مردمی یکی از ارکان نگاه زیست بومی است که درسایه تمهیدات مدیریت دولتی مناطق آزاد باید از این ظرفیت ارزشمند استفاده کرد.
سعید پورزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست  گفت: نیاز است با حمایت‌های ریاست جمهوری ومسئولان حوزه‌های دریایی کشور با رفع برخی مشکلات، صنایع دریایی به سودآوری برسند.

جستجو
آرشیو تاریخی