صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

گفت‌وگوی رؤسای هلال‌احمر ایران و فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر

هموار کردن مسیر کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین (غزه) ضروری است

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان درگفت‌و‌گو از طریق ویدیو‌کنفرانس با کیت فوربس، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، خواهان هموار کردن مسیر کمک‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین (غزه) شد.
به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند پس از تشریح اقدامات جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: در ماه‌های اخیر، جهان شاهد وضعیتی بحرانی در فلسطین است. در ابتدا باید گفت که ما قدردان موضع‌گیری و حمایت‌های شما برای کمک به فلسطین هستیم و جمعیت هلال‌احمر ایران نیز در این عرصه در کنار شما بوده و آماده پشتیبانی کامل است. وی گفت: تاکنون ۱۰ هزار تن اقلام امدادی، دارویی و درمانی از طریق کمک‌های مردم ایران برای کمک به مردم غزه جمع‌آوری و تهیه شده و این اقلام آماده ارسال برای مردم مظلوم غزه است. بر همین اساس ضرورت دارد تا مسیر کمک‌رسانی‌ها هموار شود تا تمام جمعیت‌های ملی بتوانند به کمک مردم فلسطین بیایند.
 کیت فوربس، رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در این گفت‌و‌گو اظهار کرد: هلال‌احمر ایران ساختاری قوی و ظرفیت خوبی دارد که می‌تواند تبدیل به الگویی برای جمعیت‌های ملی دیگر شود.وی خاطرنشان کرد: امروز توقف حمله به غیرنظامیان در غزه امری حیاتی است تا بتوان کمک‌رسانی‌ها را باسرعت بیشتری عملیاتی کرد. هم‌افزایی و همکاری در این عرصه مهم است و از تلاش‌های هلال‌احمر ایران در این زمینه نیز تشکر می‌کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی