صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و چهار - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و چهار - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

افتتاح بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندر عباس

بندر عباس -  امروز در حوزه بهداشت و درمان، بیمارستان کودکان بندرعباس، بیمارستان فارابی بستک، ۳۴ پروژه بهداشت و درمان استان با حضور آیت‌الله رئیسی به بهره‌برداری می‌رسد. دکتر «غلامعلی جاودان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به «ایران» می‌گوید: «بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان بندرعباس در راستای مسئولیت‌های اجتماعی استان و با حمایت وزارت نفت و استانداری هرمزگان در ۵ طبقه و در فضایی حدود ۹۵۰۰ متر مربع ساخته شده است. این بیمارستان دارای ۱۱۲ تخت است که در رده‌های تخصصی و فوق تخصصی به کودکان بیمار استان هرمزگان، جنوب کرمان و حتی در مواردی سیستان و بلوچستان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کند. بیمارستانی با 191 پرستار و 50 پزشک که در بخش‌های داخلی کودکان، جراحی کودکان و بخش‌های فوق تخصصی عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب و دیالیز به کودکان بیمار ارائه خدمت می‌کند.»
«نسرین اسماعیلی» مادر دلنگرانی است که روی پله‌های بیمارستان نشسته و تند تند ساعتش را نگاه می‌کند. او به «ایران» می‌گوید: «پسر 7 ساله‌ام چند هفته‌ای است که بیمار شده و دکترها تشخیص سرطان استخوان داده‌اند. آزمایش‌ها را در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام داده و منتظر جوابیم.»
او پیش‌تر یکی از فرزندانش را به دلیل نبود بیمارستان تخصصی و نبود تجهیزات پیشرفته کودکان از دست داده و حالا علی رغم دلنگرانی و اضطراب شدیدش، نسبت به نجات کودکان بیمار در استان هرمزگان ابراز امیدواری می‌کند.
 «کمالی» سرپرستار آنکولوژی اطفال بیمارستان نیز به «ایران» می‌گوید: «کودکان سرطانی پس از شیمی درمانی، مستعد عفونت شده و نمی‌توانند در مدارس عادی درس بخوانند. به همین دلیل مدرسه کوچکی در دل بیمارستان احداث کرده و در هر پایه تحصیلی با هماهنگی آموزش و پرورش امکان تدریس برای کودکان مبتلا به سرطان را فراهم کرده‌ایم. اتاقی کوچک که در آن چند میز و صندلی قرار گرفته و معلمین به کودکان سرطانی درس می‌دهند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی