آیت الله رئیسی در مراسم تجدید میثاق اعضای هیأت دولت با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی:

انتخابات جلوه بی‌بدیل مردم‌باوری امام(ره) است

آیت الله رئیسی مردم‌باوری و توجه به جمهوریت را از جمله شاخصه‌های بارز شخصیتی حضرت امام (ره) دانست و گفت: امام (ره) به معنای واقعی مردم‌باور بود و انتخابات نیز یکی از جلوه‌های بی‌بدیل مردم‌باوری در نگاه حضرت امام خمینی(ره) است. رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف در نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آنچه که امروز در صحنه فلسطین در ایستادگی و مقاومت فلسطینیان و زوال رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود تحقق باور و آرمان امام خمینی (ره) است.
آیت‌الله رئیسی در ادامه به ظلم‌ستیزی و روحیه ضداستکباری امام (ره) به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی در پیشبرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز این موضع ضداستکباری در نظام جمهوری اسلامی ایران با قوت ادامه دارد و در جهان نیز رو به گسترش است و نفرت و انزجاری که نسبت به امریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا وجود دارد بی‌سابقه است.

  حجت‌‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی: روزگار ما این است؛ برای کشته شدن سه امریکایی دنیا باید به عزا بنشیند اما برای 26 هزار شهید در غزه سکوت می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی روز گذشته در مراسم تجدید میثاق دولت‌ با آرمان‌های امام خمینی اظهار کرد: امروز نماد ظلم در دنیای ما رژیم منحوس صهیونیستی است. واقعاً ملاک انسانیت در جهان تبدیل شده به اینکه ما ببینیم افراد نسبت به این رژیم و این غده سرطانی چگونه موضع می‌گیرند. در کشته شدن سه نفر امریکایی دنیا باید به عزا بنشیند و 26 هزار نفر جلوی چشم دنیا در غزه پاره پاره شدند، تبدیل به حقی می‌شود و بقیه هم سکوت می‌کنند؛ و این روزگار ما است.
وی ادامه داد: امروز هر مسأله‌ای که بخواهد داستان رژیم صهیونیستی را به حاشیه ببرد و مسأله دیگری را جانشین توجه به غزه کند، یک انحراف است. هیچ چیزی در ذهن جامعه جهانی نباید بتواند جای این جنایت عجیب و به تعبیری «نسل‌کشی» را بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی