سخنگوی قوه‌قضائیه اعلام کرد

نتیجه نهایی پرونده عاملان شهادت شهید عجمیان

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود با خبرنگاران، به تشریح آخرین وضعیت پرونده شهید روح‌الله عجمیان پرداخت.
ستایشی در پاسخ به این سؤال که آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده عاملان شهادت شهید عجمیان در چه مرحله‌ای است، اظهار کرد: اغتشاشی در ۲۵ آبان سال ۱۴۰۱ در حوالی بهشت سکینه کرج صورت گرفت که منجر به شهادت سید روح‌الله عجمیان شد و بلافاصله پرونده‌ای با نظارت و مدیریت رئیس کل دادگستری البرز در حوزه قضایی استان مورد بحث تشکیل و منجر به صدور و اجرای احکام مجازات اعدام برای ۲ نفر از متهمان پرونده شد.
سخنگوی دستگاه قضا افزود: برای سایر متهمان در پرونده مورد بحث، احکام حبس در نفی بلد صادر شد و اکنون نیز این احکام در حال اجراست، کنار این اقدامات، پس از ابلاغ عفو معیاری به مناسبت ۲۲ بهمن سال قبل، ۳ نفر از متهمان این پرونده مشمول عفو قرار گرفته و آزاد شدند.
وی گفت: یک دادنامه از طرف دیوان عالی کشور صادر شد که باز هم براساس آن ۲ نفر دیگر از متهمان مورد عفو قرار گرفتند. درباره سایر متهمان، محکومیت اصلی، قطعی و لازم الاجراست که اجرا شده است. یکی از افراد این پرونده به‌خاطر نقص در تحقیقات، پس از اخذ نظریه دستگاه ذ‌ی‌ربط درباره موضوع مورد استعلام، رأی ۱۰ سال حبس در تبعید صادر و پس از فرجام‌خواهی متهم، این رأی به دیوان عالی کشور رفت و پرونده مطرح شد و مورد رسیدگی قرار گرفت و رأی بدوی صادره در خصوص آن فرد تأیید و حکم او اجرایی شد.
جستجو
آرشیو تاریخی