سخنگوی فضایی وزارت دفاع مطرح کرد

توجه ویژه دولت به صنعت فضایی

سخنگوی فضایی وزارت دفاع درباره چرایی افزایش پرتاب‌های فضایی در دو سال اخیر، گفت: افزایش نرخ پرتاب‌ها به دلیل توجه بیشتر دولت سیزدهم به حوزه فضایی و از جمله آن تشکیل جلسات شورای عالی فضایی پس از 10 سال‌ تعطیلی بوده است. همچنین حضور رئیس‌جمهور در نمایشگاه دستاوردهای حوزه فضایی دلگرمی زیادی برای نخبگان صنعت فضایی داشت.
 به گزارش ایرنا، سید احمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع در نشست خبری که به مناسب پرتاب موفق 3 ماهواره ایرانی با ماهواره‌بر سیمرغ برگزار شده بود، در پاسخ به سؤالی پیرامون واکنش تروئیکای اروپایی به پرتاب‌های فضایی ایران، گفت: فعالیت فضایی جمهوری اسلامی ایران کاملاً علمی و فناورانه است. پرتاب ما از پایگاه فضایی حضرت امام خمینی(ره) انجام می‌شود که یک پایگاه شناسنامه‌دار است. این مؤلفه‌ها با کار نظامی کاملاً متفاوت است، بنابراین صحبت‌هایی که بعضاً صورت می‌گیرد بیشتر به دلیل نگرانی از رفع انحصار کشورهای صاحب فناوری در این حوزه است.
وی درباره برنامه‌های وزارت دفاع در حوزه توسعه توان ماهواره‌بر‌ها با این توضیح که در حال حاضر ماهواره‌بر «سیمرغ» می‌تواند محموله تا حدود ۲۵۰ کیلوگرم را در مدار نزدیک زمین (لئو) قرار بدهد به برخورداری کشور در آینده نزدیک از 2 ماهواره‌بر «سریر» با امکان حمل محموله ۱.۵ تنی تا مدار لئو و ماهواره‌بر «سروش» با امکان حمل محموله‌های ۶ تنی و در گام بعدی وزن ۱۵ تنی اشاره کرد. ماهواره‌بر سریر می‌تواند ۶ یا ۷ ماهواره را به صورت همزمان در مدار تزریق کند یا یک ماهواره کوچک را تا ارتفاع ۳۶ هزار کیلومتری ببرد.
جستجو
آرشیو تاریخی