روی خط جشنواره

انتشار اولین تصویر از پویانمایی «شمشیر و اندوه»

از نامواره پویانمایی «شمشیر و اندوه»، به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی و تهیه‌کنندگی مهدی جعفری رونمایی شد. انیمیشن شمشیر و ‌اندوه که از نوین‌ترین‌ ابزارهای طراحی کاراکتر بهره گرفته است، از تصویر کارن، شخصیت اصلی فیلم به همراه لوگوی موشن رونمایی کرد.
در خلاصه داستان این پویا‌نمایی که برای نخستین‌بار در تاریخ انیمیشن ایران با استفاده از اسکن انسانی (MetaHuman) تولید شده، آمده است:«برای تحقق رؤیایی که ‌داری مبارزه کن…»

 

پوستر فیلمی درباره زلزله بم

همزمان با آغاز بلیت‌فروشی فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و در آستانه برگزاری این رویداد، پوستر فیلم سینمایی «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد با تصویری از تینو صالحی در نقش شهید «احمد کاظمی» و با طرحی از محمد روح‌الامین منتشر شد.
«احمد» که برای نخستین‌بار نقش مؤثر شهید احمد کاظمی را در 18 ساعت ابتدایی زلزله دلخراش بم به تصویر می‌کشد، در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر 42 حضور دارد که این فیلم جمعه 20بهمن‌ماه در سانس اول کاخ رسانه به نمایش درمی‌آید. در خلاصه داستان این اثر که در ژانر حادثه‌ای ساخته شده، آمده است:«ساعتی پس از زلزله، احمد کاظمی وارد فرودگاه بم می‌شود...»

 

شادمان در «تابستان همان سال»

اولین تصویر از علی شادمان بازیگر اصلی فیلم «تابستان همان سال» به کارگردانی محمود کلاری منتشر شد.
محمود کلاری، فیلمبردار باسابقه سینمای ایران است که تاکنون چندین سیمرغ را از ادوار مختلف جشنواره فجر کسب کرده است.
علی اوجی که سابقه تهیه فیلم‌های کارگردانانی همچون مسعود کیمیایی را در کارنامه دارد، این فیلم را تهیه کرده است. نام سایر بازیگران این فیلم بزودی اعلام خواهد شد.

 

جابه‌جایی دو فیلم «صبح اعدام» و «مجنون»

سانس اکران ۲ فیلم «صبح اعدام» و«مجنون» در جدول نمایش خانه جشنواره جابه‌جا شد. با توافق تهیه‌کنندگان ۲ فیلم و موافقت دبیرخانه جشنواره فیلم فجر و صورتجلسه
فی‌مابین، فیلم سینمایی
«صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه‌کنندگی علی شیرمحمدی در روز شنبه ۱۴ بهمن ماه در سانس اول جشنواره و فیلم سینمایی «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی و تهیه‌کنندگی عباس نادران در روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه در سانس دوم به نمایش درمی‌آید. / مهر

جستجو
آرشیو تاریخی