صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در لرستان
 خرم آباد - رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: نرخ بیکاری در لرستان ۹ درصد کاهش یافته و نرخ رشد اقتصادی این استان طی ۲ سال گذشته شتاب چشمگیری یافته است که باید با توجه به عقب‌ماندگی‌هایی که به طور تاریخی در لرستان وجود دارد این استان را به صورت ویژه دید و شتاب پروژه‌های عمرانی و زیرساختی را افزایش داد.
 داوود منظور در حاشیه آیین آبگیری سد تاج امیردلفان در جمع اهالی روستای تاج امیر اظهارکرد: حدود ۵۰ پروژه و طرح در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش، آبرسانی، سدسازی و حمل و نقل در استان لرستان آماده بهره‌برداری تا پایان سال آینده است.  منظور افزود: سد تاج امیر در سال ۹۰ شروع و تا ابتدای این دولت پیشرفت آن حدود ۴۰ درصد بود که با اهتمام دولت سیزدهم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) امروز به نتیجه رسیده و با تکمیل، آبگیری و بهره‌برداری از آن، آب شرب بهداشتی در اختیار روستاها و شهر نورآباد قرار خواهد گرفت و ۴۰۰ هکتار از اراضی منطقه نیز آبی خواهد شد. منظور همچنین با اشاره به افتتاح شبکه آبیاری سد ایوشان به‌صورت همزمان با سد تاج امیر افزود: شبکه آبیاری سد ایوشان از کارهای بزرگ دولت سیزدهم است که در این راستا ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مشروب می‌شود.

صادرات ماهیان زینتی از آذربایجان شرقی به کشور عمان
تبریز - مدیر شیلات و امورآبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از صادرات ماهیان زینتی در هفته نخست بهمن ماه امسال خبر داد.
جواد گوزلی افزود: این محموله صادراتی به صورت رسمی پس از اخذ مجوز‌های لازم از استان به مقصد کشور عمان ارسال شد. وی افزود: ماهیان زینتی صادر شده بیشتر از خانواده دیسکس، کوپی، گلدفیش، آنجل، آروانا، مولی و تترا بودند که برای توسعه همکاری و به‌صورت نمونه به مقصد عمان از کشور خارج شده است. مدیرشیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان بااشاره به تولید ۱۶ میلیون و ۳۰۹ هزار قطعه ماهی زینتی در سال ۱۴۰۱ دراستان گفت: شهرستان‌های تبریز و آذرشهر قطب‌های مهم تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در شمال‌غرب کشور هستند که از نظر ارزآوری و ایجاد اشتغال حائز اهمیت هستند.
وی ادامه داد: پرورش ماهیان زینتی در استان به‌دلیل داشتن امکانات اولیه تولید، زودبازده بودن، بازارپسندی و نزدیکی به کشور‌های همسایه برای صادرات ماهی، جایگاه ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی