صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر

پاداش میلیاردی برای مدال‌آوران المپیک
هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک به مدال‌آوران المپیک پاریس، پای سکو پاداش میلیاردی می‌دهد. هیأت اجرایی ۱۷۸ روز مانده به المپیک پاریس، در جلسه صبح دیروزش، پاداش میلیاردی پای سکو را تعیین کرد. طبق مصوبه هیأت اجرایی مدال‌آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب 10، 4 و 2 میلیارد تومان پاداش می‌گیرند. البته برای مربیان، سرمربیان و کادرفنی بالاترین رنگ مدال هم پاداش در نظر گرفته شده، مثلاً اگر ورزشکار ۴ میلیارد گرفته، ۴ میلیارد هم به سرمربی داده می‌شود، ۴ میلیارد هم در اختیار رئیس فدراسیون قرارمی‌گیرد که ۵۰ درصد آن را به سرمربی پرداخت کند و بقیه آن بین اعضای کادرفنی که در این مدال دخیل بودند، پرداخت می‌شود. در المپیک توکیو پاداش پای سکو برای مدال‌آوران، ۱۰هزار یورو طلا، ۵ هزار یورو نقره و ۳۵۰۰ یورو برنز بود. ایران تاکنون دارای ۱۴ سهمیه قطعی؛ یک سهمیه مردان دوچرخه‌سواری جاده، سه سهمیه زنان و یک سهمیه مرد در تیراندازی، یک سهمیه مردان و یک سهمیه زنان در تکواندو و هفت سهمیه مردان در کشتی است.

17 فدراسیون  بررسی می‌شوند
سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، بعد از جلسه دیروز هیأت اجرایی در جمع خبرنگاران حاضر شد.  او از در دستور کار قرار گرفتن 17 فدراسیون در سه دسته گفت: بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو کارمان را آغاز کردیم. فدراسیون‌های المپیکی را که به پاریس اعزام خواهند شد به 3 دسته تقسیم کردیم. رشته‌هایی را که اطمینان و امید به مدال داریم در اولویت اول قرار داده‌ایم مثل رشته‌های کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری. رشته‌های دیگری را که شانس کسب سهمیه داریم، اما شانس مدال کمی کمتر است را در گروه دوم قرار دادیم. گروه سومی هم داریم که این گروه چه از طریق  سهمیه و چه وایلدکارت به المپیک می‌رسند، اما اولویت ما در این گروه بیشتر حمایتی است. با این تفاسیر 17 فدراسیون را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که جلسات را با آنها آغاز کرده‌ایم. کار گروه اول و دوم تمام شده و جلسه با گروه سومی‌ها هم امروز احتمالاً جمع‌بندی خواهد شد.»
او درخصوص آخرین شرایط لباس و اسم کاروان، تصریح کرد: تمام مباحث پشتیبانی کاروان در حال طی شدن است. فرآیند خوبی دنبال می‌شود. قبل از المپیک پاریس تمام کارها انجام خواهد شد. تجربه خوبی در هانگژو داشتیم و قطعاً از آن استفاده خواهیم کرد. نیاز است برای برخی‌ ورزشکاران پرواز بیزینس گرفته شود و به همین دلیل تا یک یا دو ماه آینده آنها را هم نهایی خواهیم کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی