حوادث جهان

تخلیه شهر زیر فوران آتشفشان
فوران آتشفشانی در ایسلند که از ۱۴ ژانویه آغاز شده همچنان ساکنان شهر «گرینداویک» را تهدید می‌کند.
 به گزارش «راشاتودی»، گدازه‌های آتشفشانی به حاشیه شهر رسیده و مقامات محلی احتمال فروپاشی و غیرقابل سکونت شدن آن را می‌دهند. تاکنون ۴۰۰۰ نفر از ساکنان این شهر تخلیه شده‌اند.
 گدازه‌های ناشی از این فوران همچنان خطر بالایی را برای ساکنان محلی ایجاد می‌کند.
 گرایندویک در حدود چهار کیلومتری «ریکیاویک»، پایتخت ایسلند قرار دارد.
 
 سوختن 400 خودرو توقیفی در آتش
آتش سوزی در یک پارکینگ واقع در دهلی هند بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو شخصی و موتورسیکلت را خاکستر کرد.
 به گزارش شینهوا، این آتش سوزی صبح روز دوشنبه در پارکینگی در ایستگاه پلیس «وزیرآباد» واقع در شمال دهلی رخ داده است که خودروهای توقیفی در این پارکینگ نگهداری می‌شدند.
 همچنین بنابر گزارش‌های تکمیلی، دو ساعت طول کشید تا آتش‌نشانان، حریق را خاموش کردند.
 به گفته سازمان آتش‌نشانی، بیش از 400 خودرو دو چرخ و خودرو چهار چرخ توقیف شده در پارکینگ این ایستگاه پلیس سوختند.
 آنها گفتند که این پارکینگ در پشت مدرسه آموزشی پلیس وزیرآباد در نزدیکی سونیا ویهار در شمال شرقی دهلی واقع شده است. این آتش سوزی تلفات جانی نداشته است. خودروهای سوخته در آتش، پیش‌تر توسط پلیس محلی به دلیل تخلفات راهنمایی و رانندگی توقیف شده یا در تصادفات جاده‌ای دخیل بودند. علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده است.
 
واژگونی تانکر اسید سولفوریک و آلودگی رودخانه برزیلی
نشت مواد شیمیایی در شهر «سانتا کاتارینا»ی برزیل منجر به قطع آب ۸۰ درصد از اهالی شهر «ژوینویل» شده است.
 به گزارش رسانه‌های برزیل، پس از واژگونی یک کامیون حامل مقادیر زیادی اسید سولفوریک در نزدیکی رودخانه «کوباتائو» که آب مورد نیاز ۶۰۰ هزار نفر را تأمین می‌کند، مقامات این شهر در جنوب برزیل وضعیت فوق‌العاده اعلام کردند. کمبود شدید آب پس از آنکه مقامات به عنوان یک اقدام پیشگیرانه مصرف آب از این منبع را قطع کرده‌اند، رخ داده است.
گفته می‌شود که مناطق مختلفی از این شهر تحت تأثیر کم‌آبی قرار گرفته‌اند. مقامات محلی برای حل این معضل جلسه تشکیل داده و عملیات پاکسازی مواد شیمیایی در جریان است.

بازداشت ستاره سابق بسکتبال
 ستاره سابق NBA به دلیل حمل سلاح گرم و استفاده مواد مخدر، دستگیر شد.
  طبق گزارش ESPN، راجون روندو گارد که سابقه بازی برای تیم‌هایی مثل کلیولند کاوالیرز، آتلانتا هاکس، نیواورلینز پلیکانز، ساکرامنتو کینگز و بوستون سلتیکس را دارد، دوشنبه شب به دلیل حمل سلاح گرم دستگیر شد.
 طبق گزارش پلیس محلی ایندیانا، خودروی شخصی روندو به دلیل یک تخلف رانندگی توسط پلیس متوقف شده است که هنگام بازدید پلیس، یک سلاح گرم، لوازم استعمال مواد مخدر و ماریجوانا در ماشین این ستاره سابق NBA یافت شده است.
 روندو مدتی قبل در یکی از زندان‌های جکسون کانتی بازداشت بوده که با قرار وثیقه آزاد شده است. ضمن اینکه این ستاره سابق NBA، طبق حکم پلیس امریکا اجازه حمل و نگهداری سلاح گرم را نداشته است.
 سال ۲۰۲۲ راجون روندو به تهدید یک زن با سلاح محکوم شده و از آن پس پلیس امریکا اجازه حمل سلاح گرم را از این بازیکن سابق NBA گرفته است. روندو و آن زن به صورت توافقی از هم جدا شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی