ورزش ایران

کنت ول وارد تهران شد
جون کنت ول، سرمربی امریکایی تیم ملی هاکی بانوان کشورمان، دیروز وارد تهران شد .برنامه این سرمربی سرشناس امریکایی در دومین حضور خود در ایران، برگزاری اردوی 14 روزه تیم ملی بانوان در شیراز در دو بخش سالنی و چمنی است که این اردو برای حضور تیم ملی در مسابقات آسیایی به تاریخ 20 اردیبهشت سال آینده است.
 
 
ایران و هند قهرمانان بدمینتون سریز
پرونده پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون سریز جوانان با قهرمانی هندی‌ها در بخش پسران و ایرانی‌ها در بخش دختران به میزبانی یزد بسته شد. سوت آغاز این رقابت‌ها با حضور ۲۱ بدمینتون باز پسر از چهار کشور آذربایجان، اوگاندا، هند و جمهوری اسلامی ایران از پنجشنبه پنجم بهمن ماه به میزبانی سالن امام علی(ع) دانشگاه یزد به صدا درآمد که پس از چهار روز رقابت در فینال انفرادی سای پراساد تیگالا و اوما گوپیردی هر دو از کشور هند مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت سای پراساد تیگالا با نتیجه دو بر صفر پیروز و عنوان قهرمانی را به دست آورد .در مرحله فینال دوبل هم تیم امیرعلی احمدلو - مهدی خلیلیان صاحب مدال طلا شدند، اما در بخش دختران برتر مسابقات بین‌المللی بدمینتون سریز جوانان معرفی شدند. در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون ۲۷ بدمینتون‌باز دختر از چهار کشور آذربایجان، اوگاندا، هند و ایران برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر به رقابت پرداختند که زهرا رباطی قهرمان انفرادی شد و در دوبل هم تیم آیدا عنایتی - فردوس فروغی صاحب عنوان اولی شدند.
 
 
علی‌آبادی جانشین کاظمی‌پور می‌شود؟
شنیده‌ها از جایگزینی طاهره علی‌آبادی به جای مریم کاظمی‌پور در معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش حکایت دارد .کیومرث هاشمی بعد از حضورش در وزارت ورزش تغییرات در معاونت‌های مختلف را آغاز کرده و چند روز پیش هم شروین اسبقیان را به عنوان معاون ورزش قهرمانی معرفی کرد. حالا هم قرار است علی‌آبادی که پیش از این در زمان ریاست سیدمهدی هاشمی نایب رئیس فدراسیون تیراندازی بود، حکم جدید بدهد.
 

 صفایی: شاید نتیجه‌ای نگیریم
مسابقات تیمی تنیس روی میز قهرمانی جهان از ۲۷ بهمن در کره جنوبی آغاز می‌شود و تیم ملی بانوان ایران با تیم‌های لوکزامبورگ، آفریقای جنوبی، برزیل و ژاپن همگروه است. شیما صفایی ملی‌پوش اعزامی می‌گوید:«خودمان می‌دانیم در مجموع شاید اصلاً نتیجه‌ای نگیریم و انتظاری هم از ما وجود ندارد با این حال لازم است به این رقابت‌ها اعزام شویم چون اوایل سال آینده رقابت‌های آسیای میانه برای کسب سهمیه المپیک داریم».


میدان‌داری دختران در تاتامی پاریس
 کاراته‌کاهای ایران با 3 مدال تاتامی کاراته‌ وان پاریس را ترک کردند. درحالی اولین مرحله کاراته وان سال 2024 به میزبانی پاریس برگزار شد که 13 کاراته‌کای کشورمان با هزینه شخصی پا به این مسابقات گذاشتند. علی مسکینی، امیر مهدی‌زاده، بهمن عسگری، مهدی خدابخشی، ذبیح‌الله پورشیب، محمود نعمتی، صالح اباذری و مهدی عاشوری، مهسا افسانه، آتوسا گلشادنژاد، مبینا حیدری و لیلا برجعلی نفرات اعزامی به این مسابقات بودند که درنهایت آتوسا گلشادنژاد کاراته کای وزن منفی 61 کیلوگرم با شکست حریف اوکراینی در فینال،  تک‌مدال طلای کشورمان را بر گردن آویخت. مبینا حیدری نماینده وزن منفی 68 کیلوگرم هم که دیگر فینالیست تاتامی پاریس بود، با شکست مقابل کاراته کای میزبان به نقره بسنده کرد. همچنین علی مسکینی ملی‌پوش وزن منفی 60 کیلوگرم که به دیدار رده‌بندی راه پیدا کرده بود، با برد قاطع 10-2 مقابل کویت برنز کاراته وان را تصاحب کرد. به این ترتیب سهم کاراته ایران در اولین مرحله کاراته وان پاریس 1 طلا، 1 نقره و 1 برنز بود.


یزد میزبان جام بدمینتون فجر
رقابت 90 ورزشکار برای رنکینگ
آغاز آوردگاه سی و دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون فجر از امروز در یزد آغاز می‌شود. رویدادی بین‌المللی و جهانی که با حضور بدمینتون بازان 28 کشور برگزار می‌شود.برای برخی از رنکینگ داران جهان بدمینتون حضور در یزد آخرین فرصت برای المپیکی شدن است اما برای برخی دیگر همچنان مسیری است به سوی المپیک 2024 پاریس آن هم با کمک جمع‌آوری امتیازات توزیع شده در این رویداد بزرگ. این رقابت‌ها اکنون به عنوان یک چلنج در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شده است. البته این تورنمنت در 15 دوره اول ثبت تقویم جهانی نبود اما تداوم در برگزاری آن باعث شد تا فدراسیون جهانی نگاهی ویژه به آن داشته باشد و در نهایت آن را به عنوان چلنج در تقویم جهانی ثبت کرد. حالا سی و دومین دوره آن بیشتر از هرزمانی مورد استقبال کشورهای خارجی است. 55 بازیکن خارجی در بخش مردان و 35 بازیکن خارجی در بخش زنان حضور دارند. یزد پیش از آغاز سی و دومین دوره جام فجر روزهای پنجم تا هشتم بهمن ماه میزبان پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی سریز جوانان بود که با حضور تیم‌های ایران، اوگاندا، هند و جمهوری آذربایجان برگزار شد. به غیر از بخش تک نفره پسران که عنوان قهرمانی به هند رسید در فینال‌های دیگر شامل دوبل و سینگل دختران و دوبل پسران بدمینتون بازان ایرانی عناوین قهرمانی را از آن خود کردند. همچنین در حاشیه برگزاری آن کارگاه مربیگری سطح یک جهانی با حضور سم بنتان مدرس مالزیایی کنفدراسیون بدمینتون آسیا برگزار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی