صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و یک - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و یک - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۵

روز پر کار مقاومت عراق

گروه جهان/ نیروهای مقاومت اسلامی عراق در 24 ساعت گذشته چندین پایگاه نظامی امریکایی و اسرائیلی را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، عراق و سوریه هدف قرار دادند. به گزارش منابع منطقه‌ای، مقاومت اسلامی عراق مجموعاً شش پایگاه دشمن را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داد که سه پایگاه آنها در سوریه (پایگاه‌های الشدادی، الرکبان و التنف)، دو پایگاه در عراق (عین‌الاسد و الحریر) و یکی هم داخل سرزمین‌های فلسطینی اشغالی (حیفا) بود.
مجاهدان عراقی ابتدا در شامگاه روز شنبه، مقر نیروهای امریکایی در پایگاه عین‌الاسد را هدف قرار دادند. صبح یکشنبه نیز منابع خبری از حمله پهپادی مقاومت عراق به تأسیسات دریایی رژیم صهیونیستی در بندر حیفا خبر دادند. به گزارش الجزیره، مقاومت اسلامی عراق در این باره اعلام کرد، تأسیسات دریایی «زوولون» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را با پهپاد هدف قرار داده است.
در ادامه این حملات، مواضع اشغالگران امریکایی در پایگاه‌های التنف، الرکبان و الشدادی در سوریه نیز هدف قرار گرفت. اما در تازه‌ترین دور عملیات، ظهر دیروز مجاهدان مقاومت اسلامی یک پایگاه امریکایی در شمال عراق را هدف قرار دادند. به گزارش شبکه الجزیره، مقاومت اسلامی عراق پایگاه امریکایی «الحریر» در نزدیکی فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان را با پهپاد هدف قرار داد.
شایان ذکر است که مقاومت عراق، درکنار سایر جریان‌های مقاومت اسلامی منطقه در یمن، سوریه، لبنان و فلسطین، از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه منافع و مواضع نیروهای اشغالگر در سراسر منطقه را هدف قرار داده است. در همین زمینه، جنبش مقاومت نجبای عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما به عملیات نظامی خود در پاسخ به جنایات امریکا و رژیم صهیونیستی ادامه خواهیم داد و تا پیروزی و اخراج آخرین سرباز بیگانه از سرزمین‌مان، متوقف نخواهیم شد.»
همزمان با عملیات مقاومت عراق، نیروهای امنیتی سوریه طی عملیاتی علیه هسته‌های داعش در شهر درعا موفق شدند امیر داعش را هدف قرار دهند. بنا بر اعلام منابع خبری مقاومت، نیروهای امنیتی سوریه صبح دیروز عملیاتی را علیه هسته‌های گروهک تروریستی داعش در شهر ناوه در حومه درعا انجام دادند. این عملیات منجر به انهدام مقر فرماندهی این گروهک و کشته و زخمی شدن تعدادی از اعضای آن، بویژه اسامه شحاده العزیزی، امیر داعش در درعا شد.
جستجو
آرشیو تاریخی