خبر مهم برای کشتی ایران

یزدانی زودتر از موعد برمی‌گردد

محسن وظیفه
خبرنگار


درحالی‌که عنوان شده بود حسن یزدانی به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف و جراحی باید مدت زیادی از تمرینات دور باشد اما شنیده شده که نابغه کشتی ایران به همین زودی‌ها تمرینات را از سر می‌گیرد. حسن یزدانی به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف مدت زمان زیادی است که از تمرینات دور است و حتی عنوان شد که تا آخر سال 1402 نمی‌تواند در تمرینات باشد اما حالا خبر رسیده که او بزودی تمریناتش را از سر می‌گیرد.
حسن یزدانی 5 آبان کتفش را جراحی کرد؛ بعد از جراحی پزشکان اعلام کردند که حداقل 6 ماه نمی‌تواند تمرین کند و این شش ماه دوری از میادین یعنی حسن یزدانی از اردبیهشت می‌تواند به تمرینات برگردد، اما حالا خبر می‌رسد که برخی از اتفاقات باعث شده تا او به همین زودی‌ها در تمرینات حاضر شود. اخباری که درباره وزن 86 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد منتشر شده حسن یزدانی را در وضعیتی قرار داده که تصمیم گرفته خیلی زود به تمرینات برگردد. او هنوز از تمرینات دور است اما ترس از دادن موقعیتش در وزن 86 کیلوگرم باعث شده تا او ریسک کند و به گوش هم تیمی‌هایش برساند که به همین زودی‌ها قرار است در تمرینات حاضر شود.
این تصمیم بسیار خطرناک است و شاید باعث شود که او برای همیشه سلامتی‌اش به خطر بیفتد اما او خطر این ریسک را به جان می‌خرد تا هر جور شده خودش را به سومین المپیکش برساند.
غیبت حسن یزدانی و حتی بحث‌هایی که بر سر رسیدن یا نرسیدن او به المپیک به راه افتاد، باعث شده تا در بین رقبای او ولوله به راه بیفتد. به‌خصوص درباره کامران قاسمپور که حالا فکر می‌کند شرایطی در وزن 86 کیلوگرم به‌وجود آمده که بهتر است به همین زودی به این وزن برگردد. کامران در وزن 97 کیلوگرم زورش به رقبا نرسید و در نتیجه بهترین راه برای رسیدن به المپیک را بازگشت به وزن 86 کیلوگرم می‌داند.
به‌خصوص اینکه حسن یزدانی وضعیت ناپایداری دارد و مشخص نیست که اصلاً به المپیک می‌رسد یا نه. وزن فعلی کامران 91 کیلوگرم است و در چنین وضعیتی او به‌راحتی می‌تواند به وزن 86 کیلوگرم برسد. کامران به خاطر حسن یزدانی تغییر وزن داد و حالا که شرایط حسن متزلزل است می‌خواهد رسیدن به مدال المپیک را در وزن 86 کیلوگرم تجربه کند. این به تکاپو افتادن شاید به ضرر حسن یزدانی باشد اما حتماً به سود کشتی ایران است. حسن یزدانی بهترین کشتی خود را مقابل دیوید تیلور در المپیک 2020 گرفت؛ موقعی که کامران در وزن 86 کیلوگرم با حسن یزدانی رقابت می‌کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی