صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نود و یک - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نود و یک - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

مهر

 علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهور از اهمیت ورود دادستانی کل کشور به معضلات بین‌المللی محیط زیست خبر داد و گفت: ارتباط تنگاتنگی میان سازمان محیط زیست و دادستانی کل کشور وجود دارد. امروز مطالبه مردم درباره محیط زیست بسیار بالاست و مردم در این حوزه جلوتر از ما حرکت می‌کنند. در بعد آلودگی رودخانه ارس، گردوغبار و استفاده بی‌رویه از آب‌شیرین‌کن‌ها توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس، سازمان حفاظت محیط زیست ورود کرده است و از دادستانی تقاضا داریم در سطح بین‌المللی به این مسائل ورود کند.

 

ایرنا

 غلام‌عباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور گفت: ساخت و ساز در اطراف باغ گیاه‌شناسی تهدیدی برای گونه‌های ژنتیکی است و باید متوقف شود.
 

 

ایلنا

  زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد با اشاره به سفر قریب‌الوقوع خود به کشورمان، بر نقش مهم ایران در گردشگری منطقه آسیا با توجه به پیشینه تاریخی و تمدنی ایران تأکید کرد و ضمن استقبال از لغو روادید ایران با ۳۳ کشور گفت: امیدوارم آینده درخشان و پررونقی برای گردشگری ایران رقم بخورد. دهه سوم بهمن برای حضور و سخنرانی در آیین گشایش هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران وارد تهران خواهم شد و در این سفر در کنفرانس خبری مشترک با عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران، حضور خواهم داشت.

 

ایرنا

  سرهنگ جواد خدامرادی، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از کشف ۲ عدد ظرف سفالی و یک دستگاه فلزیاب در عملیات‌ جداگانه در سطح استان همدان خبر داد.

 

ایرنا

  مهدی ثامنی، مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مدیریت غیراصولی پسماندها در کشور سالانه ۸۷ هزار میلیارد تومان به محیط زیست و انفال آسیب وارد می‌کند. در کشور روزانه ۵۸ هزار تن و سالانه ۲۰ میلیون تن پسماند شهری و روستایی، همچنین ۴۱۰ تن روزانه و ۱۵۹ هزار تن سالانه پسماند عفونی و بیمارستانی و ۳۵۶ هزار تن روزانه و ۱۳۳ میلیون تن سالانه پسماندهای کشاورزی و نیز ۳۰ هزار تن روزانه پسماند صنعتی و خطرناک در کشور تولید می‌شود. همچنین سالانه ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن پسماند صنعتی ویژه تولید می‌شود که سوءمدیریت آن باعث وارد شدن آسیب به آب، خاک و هوای کشور می‌شود.

 

ایسنا

  وحید جعفریان، مدیرکل امور بیابان و مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: امسال آخرین‌ سالی است که از مالچ نفتی در خوزستان استفاده می‌شود. مالچ‌پاشی در محدوده مناطق چهارگانه محیط زیست انجام نمی‌شود. اولویت‌بندی و مکان‌یابی اجرای عملیات مالچ‌پاشی بر اساس مطالعات مربوطه در سطح ۶۷ هزار هکتار از شن‌زارهای خسارت‌زای اولویت‌دار در کشور انجام می‌شود که در سال ۹۸ تعیین شده است.

 

ایلنا

  امیرهوشنگ بابامرادی مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: هیچ‌کدام از عراقی‌ها برای درمان و گردشگری سلامت وارد بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر نمی‌شوند بلکه از همان لب مرز به جاهای دیگر کشور منتقل می‌شوند و این سبب می‌شود تا هیچ نشانه‌ای از خدماتی که به عراقی‌ها و سایر گردشگران ورودی ارائه می‌شود، در دست نباشد.

 

میراث آریا

  محمدحسین تجلی طی حکمی از سوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، به عنوان سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و گردشگری این اداره کل منصوب شد.

 

صدا و سیما

   محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از کشف و ضبط ۴۶۷ قلم اشیای فرهنگی‌تاریخی از ۲ باند قاچاق اموال تاریخی در استان با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خبر داد و گفت: این اشیا که شامل جنگ‌افزارها، اشیای آیینی، زیورآلات طلایی و مفرغی، سکه‌های متأخر، اشیای آشپزخانه‌ای، سفال (عموماً ظروف منقاردار هخامنشی) و ظروف سنگی است، به موزه باستان‌شناسی گرگان منتقل شد.

جستجو
آرشیو تاریخی