حوادث جهان

2 کشته در حمله به یک کلیسا در ترکیه
وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که در پی حمله مسلحانه به یک کلیسای کاتولیک در استانبول در جریان عشای ربانی روز یکشنبه یک نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.
علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه در صفحه مجازی خود در خصوص این حمله نوشت: ساعت 11:40 صبح یکشنبه حمله‌ای مسلحانه به کلیسای سانتا ماریای استانبول انجام گرفت. در این حمله دو فرد مسلح با ماسک به کلیسا هجوم بردند که یک نفر هم جان خود را از دست داده است. تحقیقات درباره علت حادثه و تلاش برای یافتن مهاجمان ادامه دارد. منابع محلی ترکیه می‌گویند عوامل این حمله با نقاب وارد کلیسا شده‌اند و اقدام به تیراندازی کرده‌اند.
 
آتش یک ساختمان در لیورپول را سوزاند
تحقیقات برای بررسی علت وقوع آتش‌سوزی شدید و بزرگی که اواخر روز شنبه یک ساختمان چهار طبقه در شهر «لیورپول» انگلیس را طعمه حریق کرد، آغاز شده است.
شبکه «اسکای نیوز» گزارش داد آتش‌نشانان گفته‌اند این ساختمان در مرکز شهر به ابعاد ۱۰۰ در ۵۰ متر به طور کامل در آتش سوخته و از آنجا که احتمال ریزش ساختمان وجود داشته در ساعات اولیه حادثه، ساختمان‌های اطراف آن تخلیه شد.
بنابر اعلام بی‌بی‌سی، تاکنون تلفاتی ناشی از وقوع این حادثه گزارش نشده و ده‌ها آتش‌نشان برای اطفای این حریق وسیع به محل حادثه اعزام شدند و سرانجام توانستند آتش را مهار کنند. تحقیقات برای یافتن علت حادثه ادامه دارد.
 
 جایزه 10 هزار دلاری برای استفاده نکردن از موبایل هوشمند
یک شرکت فرانسوی معروف در حوزه لبنیات، در بیانیه‌ای اعلام کرده است که برای ورود به «برنامه سم‌زدایی دیجیتال» شرکت‌کنندگان باید مقاله‌ای کوتاه بنویسند و توضیح بدهند که چرا در زندگی خود به سم‌زدایی دیجیتالی نیاز دارند.
 شرکت‌کنندگان باید موبایل خود را به‌مدت یک ماه در جعبه‌ای گذاشته و در آن را قفل کنند و درعوض از گوشی غیرهوشمند و سیم‌کارت اعتباری یک‌ماهه برای تماس و ارسال پیامک استفاده کنند.
سم‌زدایی دیجیتال سال‌هاست به‌عنوان عبارتی برای توصیف مزایای دوری از فضای آنلاین تبلیغ می‌شود. اثرهای مضر استفاده طولانی‌مدت از گوشی، تبلت، کامپیوتر، تلویزیون و اتصال به فضای آنلاین، به‌صورت علمی اثبات شده است. این شرکت لبنیاتی به برندگان خود علاوه ‌بر ۱۰ هزار دلار پول نقد (حدود پانصد میلیون تومان)، سه ماه محصولات لبنی ارائه می‌دهد.
 
تلاش پلیس برای نجات یک شاهین
یک شاهین زخمی پس از نجات توسط یک افسر پلیس در شارونویل اوهایوی امریکا تحت مراقبت قرار گرفت. اداره پلیس شارونویل در صفحه فیسبوک خود پستی منتشر کرد و گفت که آنها تماسی در مورد گرفتار شدن یک شاهین زخمی دریافت کردند. پلیس اعلام کرد که دو افسر، به تماس پاسخ دادند و برای نجات پرنده زخمی اعزام شدند. اداره پلیس گفت: آنها نهایت تلاش خود را به کار بستند و پرنده را به طور بی‌عیب و نقص گرفتند.
 
آتش‌سوزی گسترده در «پاتاگونیا»
آتش‌سوزی بزرگ در پارک ملی منطقه «پاتاگونیا» نیروهای اورژانس و آتش‌نشانی آرژانتین و شیلی را درگیر بحرانی بزرگ کرد.
بنابر اعلام بی‌بی‌سی، به دلیل وزش باد شدید، این آتش‌سوزی از کنترل خارج شده و امدادگران در تلاش بودند تا شعله‌های آتش به دو شهر مجاور نرسد.
حدود ۶۰۰ هکتار از جنگل‌های پارک ملی «لس آلرسس» در پاتاگونیا از روز پنجشنبه سوخته است.پاتاگونیا معمولاً یک منطقه خنک است اما دمای هوا در تابستان امسال در این پارک به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد رسیده است. این منطقه نام بخش بزرگی از امریکای جنوبی و دربرگیرنده بخش‌های جنوبی آرژانتین و شیلی است.آتش‌سوزی‌های جنگلی در «بوگوتا»، پایتخت کلمبیا نیز برای ششمین روز ادامه پیدا کرده و مقامات کلمبیا تمامی پارک‌ها را بسته‌اند و هشدارهای متعددی را برای شهروندان در خصوص مسائل مربوط به بهداشت و سلامت در شرایط گرمای بی‌سابقه صادر کرده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی