اخبار فوتبال

واکنش کلینزمن به شائبه تبانی
دیدار کره و مالزی، درحالی در ثانیه‌های پایانی با نتیجه 3 بر 2 به نفع کره در جریان بود که مالزی گل سوم و تساوی را زد و بعد از این اتفاق، یورگن کلینزمن سرمربی کره خندید طوری که انگار از این نتیجه خوشحال شد. چراکه با این نتیجه از تقابل با ژاپن در مرحله یک‌هشتم نهایی فرار کرد و حریف عربستان شد. خبرگزاری چینی این خنده کلینزمن را مشکوک دانست و از شائبه تبانی در این بازی از مسابقات جام ملت‌های آسیا صحبت کرد و خواهان رسیدگی به این بازی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا شد. اما نشریه الشرق‌الاوسط، منبعی آگاه از AFC اعلام کرده که مسئولان این سازمان قصدی برای بررسی این بازی ندارند و می‌خواهند از این خنده‌های مشکوک سرمربی کره چشم‌پوشی کنند.  کلینزمن در واکنش به این شایعات گفت: «این باعث خنده من می‌شود. من خیلی گفته‌ام که هدف ما در این مسابقات مشخص است و ما فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم. ما برای ژاپن و عربستان احترام زیادی قائل هستیم اما در مسابقات از هیچ تیمی نمی‌ترسیم و همه تیم‌ها شانس دارند. کاری که مالزی انجام داد، باید مورد احترام قرار گیرد. من نباید حواسم را با این حرف‌ها پرت کنم. هدف ما غلبه بر همه حریفان است. داستان‌های تخیلی همیشه از طریق فیلم و تصویر ساخته می‌شود. من فکر نمی‌کنم با لبخند مرتکب جرم شده باشم. چه کسی می‌داند؟ شاید این لبخند به این معنی بود که چگونه در وقت‌های تلف‌شده گل را دریافت کردیم.»


چرا آ.ا.ک محمدی را نگه نداشت؟
میلاد محمدی، مدافع 30 ساله تیم ملی فوتبال کشورمان با قراردادی 2.5 ساله از آ.ا.ک راهی آدنا دمیراسپور شد تا از این پس، فوتبالش را در ترکیه دنبال کند. محمدی پیش از این در لیگ‌های روسیه، بلژیک و یونان بازی کرده است. در این میان، سایت اسپورت یونان به دنبال انتقال ناگهانی محمدی به آدنا دمیراسپورت ترکیه نوشت: «زمان نشان خواهد داد که جدایی محمدی از آ.ا.ک در راستای کسب درآمد صورت گرفته تا اینکه پای گزینه جدیدی برای پست دفاع چپ این تیم در میان است.» محمدی در تابستان 2021 به آ.اِ.ک پیوست و با این تیم در سال 2023 به قهرمانی لیگ و جام حذفی یونان رسید. او در 56 بازی برای آاِک به میدان رفت و یک گل به ثمر رساند. این باشگاه یونانی به دنبال پیوستن محمدی به آدنا دمیراسپور پیامی با این مضمون منتشر کرد: «از شما به خاطر حضورتان در آاِک قدردانی می‌کنیم و برای‌تان در ادامه دوران حرفه‌ای‌تان آرزوی موفقیت داریم.»

اوضاع بحرانی با مصدومیت حردانی
یامگا بار دیگر جراحی می کند
کوین یامگا، مدافع - هافبک فرانسوی استقلال که در جریان برخورد با امید حامدی‌فر در تمرین آبی‌پوشان از ناحیه چشم دچار مصدومیت شدید شده بود، چند روز پیش برای سومین‌بار تحت عمل جراحی قرار گرفت. با وجود اقدامات درمانی صورت گرفته و عمل‌های جراحی انجام شده، وضعیت چشم یامگا خیلی مطلوب نیست و باید یک‌بار دیگر تحت عمل جراحی قرار بگیرد. با این شرایط این بازیکن به احتمال زیاد تا پایان فصل امکان همراهی استقلال را نخواهد داشت و حتی اعلام شده تا 10 ماه نباید پا به توپ شود. گفتنی است در شرایطی که هنوز کادر فنی استقلال با مصدومیت یامگا کنار نیامده است، صالح حردانی دیگر مدافع - هافبک راست آبی‌پوشان نیز در جریان دیدار تدارکاتی استقلال برابر ستارگان اترک دچار مصدومیت شد. هنوز میزان مصدومیت این بازیکن مشخص نشده است. باتوجه به مصدومیت یامگا، کادر فنی استقلال خواهان جذب مهدی تیکدری از گل‌گهر شده است. بازیکنی که در نیم‌فصل اول لیگ برتر به خاطر مصدومیت بخش عمده‌ای از دیدارهای گل‌گهر را از دست داد.

جستجو
آرشیو تاریخی