صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

اخبار فوتبال

کلینزمن متهم به تبانی شد!
کره‌جنوبی در هفته پایانی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل مالزی به نتیجه عجیب تساوی 3-3 مقابل تیم 130 دنیا رضایت داد تا شائبه تبانی علیه این تیم مطرح شود. علت این اتهام، خنده‌های یورگن کلینزمن سرمربی کره‌جنوبی بعد از گل تساوی مالزی به این تیم بود که باعث شد نشریه دیلی‌میل بنویسد:«خنده‌های کلینزمن بعد از بدترین نتیجه تاریخ کره مقابل مالزی، بدترین خبر برای فوتبال دنیاست. اگر کره با نتیجه 3-2 برنده بازی می‌شد، باید در مرحله بعدی مقابل ژاپن قرار می‌گرفت اما با تساوی، حریف عربستان شد.» خبرگزاری چینی هم نوشت: «شاگردان کلینزمن عمداً در بازی مقابل مالزی برنده نشدند! سرمربی کره وقتی گل سوم و مساوی را خورد، می‌خندید و این نشان‌دهنده تبانی است. کنفدراسیون فوتبال آسیا باید درباره نتیجه بازی مالزی و کره‌جنوبی ورود کند. لبخند کلینزمن نشان داد کره می‌خواست از دیدار با ژاپن فرار کند.»

یک دوپینگی در جام ملت‌ها
بحرین در آخرین بازی خود از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل اردن با نتیجه 1-0 به پیروزی رسید تا با صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی رقیب ژاپن شود. در این میان سایت «صحافة 24» خبر داد که تست دوپینگ علی هزاع، بازیکن بحرین بعد از بازی با کره‌جنوبی مثبت درآمده است. بر اساس گزارش رسانه عربی، این بازیکن تیم ملی بحرین تا اطلاع ثانوی از حضور در میادین محروم خواهد بود.

پایان دوران کلوپ در لیورپول
یورگن کلوپ تأیید کرد که در پایان فصل لیورپول را ترک خواهد کرد که شوک بزرگی به این باشگاه و هوادارانش بود. لیورپول همچنین تأیید کرده است که دستیاران کلوپ، پپین لیندرز و پیتر کراویتز و همچنین ویتور ماتوس نیز در پایان فصل 24-2023 باشگاه را ترک می‌کنند. کلوپ در این ارتباط گفت: «من مطلقاً همه چیز این باشگاه را دوست دارم، همه چیز را در مورد شهر دوست دارم، همه چیز هواداران مان را دوست دارم، من عاشق تیم هستم، من عاشق کارکنان هستم اما اینکه من همچنان این تصمیم برای جدایی را می‌گیرم به شما نشان می‌دهد که متقاعد شده‌ام که این تصمیمی است که باید بگیرم. دوران حضورم در لیورپول در حال اتمام است. من الان مشکلی ندارم، بدیهی است که از قبل می‌دانستم که باید در یک مقطع این خبر را اعلام کنم، اما الان کاملاً شرایطم خوب است. می‌دانم که نمی‌توانم این کار پرفشار را بارها و بارها و بارها و بارها انجام دهم.»

صیادمنش در راه لیگ بلژیک
همان‌طور که از مدت‌ها قبل نیز اعلام شده بود، اللهیار صیادمنش قصد دارد در نقل و انتقالات زمستانی از باشگاه هال سیتی جدا شده و فوتبالش را در تیم دیگری دنبال کند. صیادمنش در آستانه حضور در لیگ هلند بود که در نهایت انتقال او منتفی شد و حالا از بلژیک به‌عنوان مقصد جدید او یاد می‌شود. چرا که رسانه نزدیک به باشگاه هال سیتی از وسترلو بلژیک به‌عنوان مقصد جدید این فوتبالیست یاد کرده است. وب‌سایت هال دیلی میل در گزارشی نوشته است: «اللهیار به انتقال قرضی به تیمی در لیگ حرفه‌ای بلژیک به نام وسترلو نزدیک است. صیادمنش اوایل این ماه به جدایی نزدیک‌تر بود. او از دیدار جام حذفی برابر بیرمنگام سیتی کنار گذاشته شد اما انتقال وی به تیم هلندی فورتونا سیتارد محقق نشد.» گفتنی است وسترلو با 21 امتیاز در رتبه یازدهم جدول لیگ بلژیک قرار دارد. این تیم در فصل 2022 – 2021 با قهرمانی در لیگ دسته دوم موفق شد به رقابت‌های ژوپیر لیگ صعود کند و دو فصل است که در بالاترین سطح لیگ بلژیک حضور دارد.
 
مربی مشهور به دنبال سردار
از یکی دو هفته قبل اخبار درباره علاقه باشگاه اسپانیایی سویا به جذب سردار آزمون اوج گرفت. رسانه‌های معتبر مدعی شدند که این باشگاه قصد دارد برای تقویت فاز هجومی خود آزمون را به خدمت بگیرد و حتی بایر لورکوزن نیز تمایل دارد او را به شکل دائمی به پرافتخارترین تیم لیگ اروپا بفروشد. اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد و حتی با وجود جدایی ژوزه مورینیو از رم، سردار به جدایی از این تیم پاسخ منفی داد و اعلام کرد که حداقل تا آخر فصل برنامه‌ای برای جدایی از جمع گرگ‌ها ندارد. با این حال موضع قاطع او نیز باعث نشد که به شایعات درباره این مهاجم ایرانی پایان داده شود و در روزهای اخیر اخبار حکایت از آن داشته که باشگاه رئال بتیس به جدیت خواهان به خدمت گرفتن آزمون است. در واقع این باشگاه برای جایگزینی ایگلسیاس خواهان جذب آزمون شده است. در همین راستا منابع اسپانیایی از جمله فوتبال اسپانیا مدعی شده‌اند که سرمربی مشهور بتیس یعنی مانوئل پیگرینی به مدیران این باشگاه اعلام کرده هر طور که شده مقدمات حضور سردار در آندلس را فراهم کنند. همچنین چیمی آویلا و رائول دی‌توماس دیگر گزینه‌های سرمربی مشهور بتیس هستند. در نهایت باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار آزمون خواهد بود. هر چند که بسیار بعید به نظر می‌رسد او در ژانویه رم را ترک کند.

جستجو
آرشیو تاریخی