صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

چراغ سبز پروفسور به پرسپولیس در آستانه انتخاب سرمربی جدید

دوباره صدای پای برانکو می‌آید!

19 روز از فسخ قرارداد رسمی پرسپولیس با یحیی گل محمدی می‌گذرد اما هنوز تکلیف سرمربی جدید سرخ‌ها مشخص نشده است. اتفاقی که تداوم آن منجر شد تمرینات نیم‌فصل و اردوی خارجی این تیم با هدایت اوسمار ویرا آغاز شود و همچنان زیر نظر این مربی ادامه دارد. باشگاه پرسپولیس که تاکنون گزینه‌های زیادی برای جانشینی گل‌محمدی روی میز خود دیده، با هیچ یک از این نفرات به توافق نرسیده و به همین دلیل قرار بود دیشب هیأت مدیره این باشگاه، جلسه اضطراری را برای تعیین تکلیف سرمربی جدید برگزار کند اما اتفاقی که در این میان رخ داده چراغ سبز برانکو ایوانکوویچ برای بازگشت به پرسپولیس است و به نظر می‌رسد توافق‌های پشت پرده‌ای با این مربی کروات صورت گرفته است. بعد از حذف عمان از جام ملت‌های آسیا و جدایی رسمی برانکو از این تیم، رضا درویش مجدداً مذاکراتی را با پروفسور آغاز کرده تا او را راضی کند روی نیمکت پرسپولیس
بنشیند.
 دلیل مذاکره برانکو با پرسپولیس در قطر چه بود؟
«برانکو برای تحت فشار قراردادن فدراسیون عمان با مدیران پرسپولیس مذاکره کرد»، این تحلیل کارشناس اماراتی در شبکه ابوظبی اسپورت از دلیل مذاکره سرمربی عمان در جام ملت‌های آسیا با مدیران سرخپوشان پایتخت است. برانکو با هدایت عمان در مرحله گروهی جام‌ملت‌ها بدون هیچ بردی و با کسب تنها دو امتیاز از این مسابقات حذف شد تا حکم برکناری‌اش از سوی فدراسیون عمان صادر شود. خبرنگار اماراتی در تحلیل عملکرد عمان زیرنظر سرمربی کروات عنوان کرد که شاهد بدترین عملکرد عمان در جام ملت‌ها در 20 سال گذشته بوده است.
کارشناس شبکه ابوظبی اسپورت معتقد است که برانکو به‌دلیل اینکه قراردادش قبل از مسابقات جام ملت‌های آسیا تعیین تکلیف و تمدید نشد، تصمیم گرفت با مدیران باشگاه ایرانی در جریان مسابقات مذاکره کند تا هواداران عمانی با دیدن تصاویر مذاکره او با ایرانی‌ها به فدراسیون عمان برای تمدید با او فشار بیاورند.» اما مذاکره مجدد برانکو با پرسپولیسی‌ها در شرایطی رخ داد که مالیات و جریمه دیرکرد آن به‌طور کامل توسط پرسپولیس پرداخت شده بود و به نظر می‌رسید این کار در راستای توافق‌هایی صورت گرفته است اما در نهایت این سرمربی دست رد به سینه درویش زد اما حالا به نظر می‌رسد که توافق‌هایی با برانکو پشت پرده صورت گرفته بوده و رد پیشنهاد پرسپولیس چندان جدی نبوده است.
 
چراغ سبز برانکو به سرخ‌ها
برانکو پس از حذف عمان از جام ملت‌ها در پاسخ به سؤال خبرنگار ابوظبی الریاضیه درباره نشست با باشگاه پرسپولیس گفت: «این یک دیدار دوستانه بود. من ۱۰ سال در ایران چه در تیم ملی و چه در پرسپولیس کار کرده‌ام و خاطرات خوبی از ایران دارم. دوستان زیادی در ایران دارم و عملکرد خوبی هم در این کشور کسب کرده‌ام. نشستی دوستانه با باشگاه پرسپولیس داشتم و آنها دوستان من بودند. سؤالاتی بود که جواب داده شد. من به آنها گفتم که فعلاً نمی‌توانم درباره پیشنهاد آنها صحبت کنم چرا که اولویت من جام ملت‌های آسیاست و بعد درباره پیشنهاد دیگر صحبت می‌کنم.»  برانکو در پاسخ به این سؤال که آیا اکنون جام ملت‌های آسیا برای او و عمان به پایان رسیده راهی پرسپولیس می‌شود؟ این‌گونه جواب داد: «سؤال سختی است اما من از آنها تشکر کردم و پیش‌بینی می‌کنم که سرمربی جدید پیدا کنند. من حالا آزاد هستم و خوشحالم که پیشنهادهایی دارم و این نشان می‌دهد که عملکرد خوبی داشته‌ام.»

درویش: حضور برانکو در پرسپولیس منتفی نشده است
رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس نیز که دیروز صبح در مراسم سالگرد زنده یاد مهرداد میناوند حاضر شده بود، در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم گفت: «در یکی دو روز آینده ان‌شاءالله سرمربی را مشخص خواهیم کرد. اجازه بدهید، درباره نفرات صحبت نکنم اما حضور برانکو در پرسپولیس هنوز به طور کامل منتفی نشده و دوباره با این مربی مذاکره می‌کنیم. در حال حاضر هم سه گزینه داریم که اوسمار یکی از آنهاست و در این خصوص با او صحبت‌هایی داشته‌ایم.» او درباره شرایط بازیکنان پرسپولیس برای حضور در اردوی امارات عنوان کرد: «همه افراد عازم شدند و سید جلال حسینی هم فردا (امروز) به قطر خواهد رفت.» مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه حسینی در پست جدیدی در پرسپولیس فعالیت خواهد کرد، اعلام کرد: «او همچنان در پرسپولیس مربی است.»

 

مربی اسپانیایی گزینه سوم
بسیاری تصور می‌کنند نفر سومی که درویش برای سرمربیگری پرسپولیس مد نظر دارد، پاکو لوپز، سرمربی 56 ساله اسپانیایی است که بعد از درخشش در لوانته و گرانادا به پرسپولیس پیشنهاد شده است. جالب اینکه او این فصل هم در لالیگا حضور داشت و حالا بعد از اخراج از گرانادا گزینه سرخپوشان خواهد بود. با این حال و باتوجه به سفر سرخپوشان به ابوظبی، حالا باید منتظر خبر نهایی در مورد سرمربیگری این تیم ماند: تبدیل سرمربیگری اوسمار از موقت به دائم، امضای قرارداد با برانکو یا شاید هم معرفی یک چهره جدید.

جستجو
آرشیو تاریخی