برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی با عنوان «ویتامین +»

280 مسجد در تهران میزبان دانش‌آموزان معتکف بود

امروز، شنبه، هفتم بهمن‌ماه، آخرین روز از مراسم اعتکاف در کشور است که دانش‌آموزان نیز در این مراسم حضور داشته‌اند. مراسم اعتکاف امسال برای دانش‌آموزان در قالب یک برنامه اردویی طراحی شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین پورثانی، مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی در گفت‌وگو با «ایران» درباره اقدامات صورت گرفته برای مراسم اعتکاف دانش‌آموزی امسال اظهار کرد: امسال مراسم اعتکاف دانش‌آموزی با هماهنگی بین‌دستگاهی میان بسیج دانش‌آموزی، تشکل‌های دانش‌آموزی، ستاد ملی اعتکاف و سازمان تبلیغات برگزار شد.
وی افزود: امسال بخشنامه اعتکاف دانش‌آموزی با نام «ویتامین+» برای همه ادارات کل آموزش و پرورش کشور ابلاغ شد. طبق این برنامه بنا شد در تمام شهرها و روستاهای کشور، حداقل یک مسجد برای پسران و یک مسجد برای دختران اختصاص داده شود.
پورثانی تأکید کرد: با تأکید وزیر آموزش و پرورش، روز شنبه، غیبت دانش‌آموزانی که در مراسم اعتکاف شرکت کرده‌اند، موجه تلقی می‌شود.
وی گفت: امسال اعتکاف دانش‌آموزی در تهران در حدود ۲۸۰ مسجد درحال برگزاری است.
پیش‌بینی ما این است که بیش از ۳۰۰ هزار نوجوان در اعتکاف شرکت کرده‌اند.
پورثانی با اشاره به انواع اعتکاف عنوان کرد: اعتکاف امسال به صورت اردویی، یعنی با اخذ مجوز از شورای مدرسه برای شرکت اکثر دانش‌آموزان، به صورت تشکلی، توسط تشکل‌های دانش‌آموزی و به صورت متمرکز، توسط ادارات آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شد.
وی همچنین درباره برنامه‌های حین مراسم اعتکاف دانش‌آموزی گفت: برگزاری نماز جماعت، مناجات، مراسم میلاد امام علی(ع)، مراسم وفات حضرت زینب(س)، سخنرانی تخصصی، کرسی آزاداندیشی، رفیق شهیدم، مسابقات قرآن و محفل انس با قرآن، پخش کلیپ، همخوانی و بیان احکام و ایده‌های خلاق ازجمله برنامه‌هایی است که در مراسم اعتکاف برگزار می‌شود.
پورثانی تشکیل گروه خادمین دانش‌آموز در حین برگزاری مراسم، همچنین اجرای آیین اختتامیه و بدرقه مراسم و اهدای بسته‌های فرهنگی به معتکفان را از دیگر اقدامات اجرایی حین مراسم اعتکاف دانش‌آموزی عنوان کرد.
وی درباره برنامه‌هایی که برای اعتکاف دانش‌آموزان دختر و پسر در نظر گرفته شده است، توضیح داد: در سال‌جاری ۷۲۰ مراسم اعتکاف دانش‌آموزی دخترانه و ۷۲۰ مراسم اعتکاف دانش‌آموزی پسرانه خواهیم داشت. همچنین باید تلاش کنیم اعتکاف دانش‌آموزی به عنوان یک حرکت تربیتی قلمداد شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی