صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و نه - ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

اخبار

از سال آینده
دستگاه‌های اجرایی باید به« ابردولت »
بپیوندند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دستگاه‌های اجرایی بر اساس برنامه هفتم توسعه، مکلف هستند از سال آینده به ابردولت بپیوندند.
به گزارش روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور در جلسه کمیته نظارت بر اجرای پنجره ملی خدمات دولت هوشمند که با هدف بررسی ارائه خدمات وزارت صمت برگزار شد بااشاره به بند ج تبصره ۷ قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: در قانون برنامه سال‌جاری تا آبان‌ماه باید ۱۰۰ درصد خدمات دستگاه‌ها به‌صورت الکترونیکی ارائه و تا پایان آذرماه باید همه استعلامات به‌صورت برخط ارائه و تا پایان دی‌ماه هم ۲۰ درصد خدمات دستگاه‌ها هوشمندسازی می‌شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعدد مراکز داده دولتی در کشور باعث کاهش کیفیت خدمات آنها شده است، گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه، وزارت ارتباطات مکلف شده است نسبت به راه‌اندازی ابردولت اقدام کند و از سال آینده دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند به ابردولت بپیوندند.

 

واردات ۱۲ میلیون دستگاه تلفن همراه در ۱۰ ماه
در ۱۰ ماهه سال‌جاری ۱۲ میلیون دستگاه گوشی تلفن‌ همراه به ارزش ۲ میلیارد و ۵۴۳ میلیون و ۱۱۹ هزار دلار از طریق گمرکات کشور وارد شده است.
به گزارش مهر، براساس گزارش گمرک ایران، از مجموع گوشی تلفن همراه وارداتی ۱۱ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۹۸۸ دستگاه به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۹ میلیون و ۸۹۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۴۰۱ هزار و ۶۹۳ دستگاه به ارزش ۲۳۳ میلیون و ۲۲۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی