حوادث جهان

حکم جدید برای «هیولای آمشتتن»
دادگاهی در اتریش روز پنجشنبه ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) حکم داد یک مرد اتریشی که دخترش را به مدت ۲۴ سال در زیرزمین خانه‌اش اسیر نگه داشته و به او تجاوز می کرد، می‌تواند از بازداشتگاه ویژه مجرمان دارای اختلال روانی به یک زندان عادی منتقل شود.
خبرگزاری رسمی اتریش گزارش داده است که با این حال قاضی در حکم خود تصریح کرده «یوزف فریتزل» ۸۸ ساله باید به طور منظم در روان‌درمانی شرکت کند و در یک دوره آزمایشی ۱۰ ساله در زندان تحت ارزیابی‌های روانپزشکی قرار گیرد.
جنایت فجیع او در سال ۲۰۰۸ فاش شد و در سال ۲۰۰۹ به‌دلیل ارتکاب زنا با محارم، تجاوز جنسی، زورگویی، زندانی کردن و به بردگی گرفتن دخترش و همچنین قتل از روی سهل‌انگاری یکی از پسرانش محکوم شد.به دلیل حجم سبعیت رخ داده در این واقعه، رسانه‌های اتریش به او لقب «هیولای آمشتتن» دادند.
به گفته مقامات اتریشی همسر فریتزل که به همراه سایر اعضای خانواده در طبقه دوم خانه زندگی می‌کرده ظاهراً از آنچه در زیرزمین می‌گذشته بی‌خبر بوده است. دختر آقای فریتزل پس از ۲۴ سال مفقودی، سرانجام در سال ۲۰۰۸ توانست از زیرزمین سیاه‌چال‌ مانند خود بیرون بیاید.
دادگاه منطقه‌ای شهر «کرمس آن در دوناو» در حکم خود آورده که آقای فریتزل اکنون به زوال عقل مبتلاست و بر اساس ارزیابی روانپزشکی که نشان داده او دیگر خطری ندارد، می‌تواند به یک زندان عادی منتقل شود. حکم صادره هنوز از نظر قانونی لازم‌الاجرا نیست و دادستان‌ها ۱۴ روز فرصت دارند تا درخواست تجدید نظر کنند.

استرالیا در محاصره طوفان
تندبادهای شدید از صبح جمعه سواحل شمال شرقی استرالیا را درنوردیده و هزاران نفر را در خاموشی فرو برده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات محلی می‌گویند: با این حال با کم شدن از شدت و قدرت این طوفان موسوم به «کریلی» از سطح یک توفند به یک طوفان حاره‌ای، این منطقه از خسارات سنگین در امان مانده است. این طوفان با تندبادهای شدید، شهرها و شهرک‌های ساحلی را درنوردیده و سقوط درختان بر اثر طوفان خساراتی برجای گذاشته است.مقامات هواشناسی همچنین نسبت به ادامه بارش شدید باران و وزش باد شدید هشدار دادند.

سرقت عجیب عابربانک در کالیفرنیا
ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که یک گروه سارق در اوکلند، واقع در ایالت کالیفرنیای امریکا، یک خودپرداز بانک را دزدیده و با وصل کردن خودپرداز به خودرو، آن را دنبال خودرو روی زمین در خیابان کشیده و بردند.نیویورک‌پست به نقل از پلیس اوکلند گزارش داد که این دومین سرقت خودپرداز بانک در ایالت کالیفرنیا در یک روز بوده است. پلیس همچنین از بازداشت یک مظنون در رابطه با سرقت بانک خبر داد.

آتش‌سوزی جنگل‌های کلمبیا در وضعیت هشدار
 کلمبیا در پی آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌ها وضعیت اضطراری اعلام کرد و خواستار کمک بین‌المللی برای خاموش کردن حریق شد.
به گزارش آسوشیتدپرس، مقام‌های کلمبیا پنجشنبه اعلام کردند که ۳۱ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های این کشور رخ داده که ۹ مورد آن تحت کنترل درآمده است.هر چند برخی از این آتش‌سوزی‌ها در اطراف مناطق مسکونی به‌وجود آمده است اما مقام‌های کلمبیا دستور تخلیه اجباری صادر نکرده‌اند.این آتش‌سوزی‌ها ناشی از پدیده ال‌نینو است و انتظار می‌رود که در روزهای آینده شرایط وخیم‌تر شود.
گوستاوو پترو رئیس‌جمهور کلمبیا گفت که شیلی، امریکا، پرو و کانادا به درخواست کمک این کشور پاسخ داده‌اند. کلمبیا همچنین از سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز درخواست کمک کرده است.
پترو گفت: در روزها و هفته‌های آینده اوضاع بدتر خواهد شد. می‌خواهیم که اطمینان حاصل کنیم که ظرفیت مقابله با این وضعیت را داریم.مؤسسه مطالعات محیط زیست کلمبیا گفت که نیمی از مناطق مسکونی کشور به‌دلیل خطر گسترش آتش‌سوزی‌ها در حالت هشدار حداکثری قرار دارند. ارتش بیش از ۶۰۰ سرباز و تعدادی هواپیما و خودرو را برای کمک به مهار آتش به مناطق بحرانی اعزام کرده است.

نجات زن راننده در سیل
یک زن که ۱۵ ساعت در خودروی واژگون شده در لیورمور کالیفرنیا در سیل گرفتار شده بود، با کمک امداد هوایی نجات پیدا کرد.
این راننده هنگامی که سعی کرد از روی پل کم ارتفاعی عبور کند، در سیل گرفتار شد و خودروی او واژگون شد. این زن مجبور شد به بالای خودروی واژگون شده خود برود و امیدوار به رسیدن امدادگران باشد.تصاویر عملیات نجات نشان می‌دهد که زن در حالی که یک هلیکوپتر بالای سرش می‌چرخد، ناامیدانه دست خود را بالا گرفته است.با پایین آمدن هلیکوپتر، یکی از خدمه به پایین رفت و او را به مکان امن رساند، در حالی که آب‌های قدرتمند همچنان به وسیله نقلیه واژگون شده او ضربه می‌زدند.پس از تلاش اولیه برای استفاده از یک کامیون نردبانی برای رسیدن به او، مقامات از پشتیبانی هوایی استفاده کردند. عملیات هوایی موفقیت‌آمیز بود و این زن نجات یافت.

6 کشته در واژگونی اتوبوس
واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در مرکز ترکیه دست‌کم ۶ کشته و بیش از ۳۰ مصدوم برجا گذاشت.
 به گزارش کانال تلگرامی شبکه خبری «راشاتودی» فرماندار استان «قسطمونی»، تعداد مصدومان این حادثه را ۳۳ نفر اعلام و گزارش کرد که هیچ توریستی در بین جانباختگان نیست. این اتوبوس که راننده آن هنوز شناسایی نشده حین رانندگی از مسیر منحرف و در یک منطقه روستایی واژگون شده است. گزارش‌ها حاکی است نیروهای آتش‌نشان و امدادی بلافاصله به محل اعزام و مصدومان را از داخل اتوبوس خارج و به بیمارستان‌های نزدیک محل حادثه منتقل کرده‌اند. جزئیات بیشتر این حادثه و علت وقوع آن در دست بررسی است.

مرگ 3 نفر در سقوط بالگرد
مقامات کانادا روز چهارشنبه اعلام کردند در سقوط بالگرد اسکی در استان بریتیش کلمبیا کانادا سه نفر جان خود را از دست دادند.
 پلیس در غرب مرکز بریتیش کلمبیا گزارش داد که هفت سرنشین در بالگرد بودند که سه نفر کشته و چهار نفر دیگر بشدت مجروح شدند. پلیس گفت که این بالگرد یکی از سه بالگرد در یک سفر اسکی بوده است. هلی اسکی شمال اسکیپ، مستقر در بریتیش کلمبیا، پیشتر تأیید کرده بود که سه نفر جان خود را از دست داده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی