دلایل مرگ 3 کارگر در گزارش افسر کارشناس:

وسیله نقلیه ناایمن و ناتوانی در کنترل آن

گروه حوادث/  واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل کارگران کارخانه «کفش بهمن» در شهرک صنعتی مهدیشهر سمنان، جان سه کارگر را گرفت و ۲۵ نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
 حوالی ساعت ۵:۳۰ صبح چهارشنبه
(۴ بهمن ماه) در اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل کارگران کارخانه «کفش بهمن» در ۱۰ کیلومتری محور سمنان به مهدیشهر، سه کارگر جان خود را از دست داده و ۲۵ نفر دیگر مصدوم شدند. همه مجروحان به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شده‌اند.
 گفته شده خودروی اتوبوس در حال انتقال کارگران به محل کار در شیفت صبح بود که در محور سمنان به مهدیشهر مقابل کارخانه کاشی، بر اثر لغزندگی جاده واژگون شد.
 محمدجعفر عبداللهی رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به بازدید از کارگران مصدوم بستری شده در بیمارستان کوثر اظهار کرد: نظریه اولیه پلیس راه استان سمنان حکایت از آن دارد که راننده و سازمان اتوبوسرانی مربوطه هرکدام به میزان ۵۰ درصد مقصر شناخته شدند که نظریه افسر کارشناس قابل اعتراض است. سازمان اتوبوسرانی به علت بکارگیری وسیله نقلیه ناایمن و راننده اتوبوس نیز به علت ناتوانی در کنترل خودرو مقصر شناخته شدند.
 وی با ابراز همدردی با خانواده جانباختگان و مصدومان این حادثه گفت: به محض وقوع حادثه به مسئولان قضایی مرکز استان و شهرستان مهدیشهر دستور داده شد، ضمن حضور در محل وقوع حادثه ابعاد سانحه اعم از مجوز تردد اتوبوس، ایمنی وسیله نقلیه، سلامت روحی و روانی راننده، توانایی کنترل اتوبوس توسط راننده و رعایت سرعت مجاز بررسی و نتایج حاصله گزارش شود.
 وی تأکید کرد: شبانه احضار اشخاص حقیقی و حقوقی مسئول در این حادثه انجام شد و از آنجایی که اتوبوس‌های شهری، مجوز تردد بین شهری ندارند؛ با مقصران برابر موازین، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.
 عبداللهی با قدردانی از سرعت عمل اورژانس، پلیس راه، دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برای رسیدگی به حال حادثه‌دیدگان خاطرنشان کرد: به دفعات در بازدیدهای مختلف از واحدهای صنعتی و جلسات دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در استان سمنان به مسئولان مربوطه اهمیت حفظ جان و ایمنی کارگران زحمتکش مورد تأکید قرار گرفته است و یقیناً دستگاه قضایی استان سمنان با مسببان این گونه حوادث برخورد بازدارنده را در دستور کار قرار خواهد داد.
 اتوبوس درون شهری حادثه‌دیده متعلق به یکی از سازمان‌های حمل و نقل اجرایی در جاده سمنان - مهدیشهر حامل کارگران یک واحد تولیدی بود که به دلیل نقص فنی اتوبوس، لغزندگی‌ جاده ناشی از بارندگی، تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه واژگون شد که ۳ نفر جان باختند و مصدومان به بیمارستان کوثر سمنان منتقل و به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و تعداد ۱۲ نفر از مصدومان کماکان در حال درمان در بیمارستان هستند.
سعید اسماعیل‌پور مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان گفت: اتوبوس درون‌شهری حامل کارگران شرکت تولیدی که در محور سمنان - مهدیشهر واژگون شده، مجوز تردد در این مسیر را داشته است و غیرمجاز محسوب نمی‌شود.  اتوبوس حامل کارگران شرکت تولیدی که در محور سمنان-مهدیشهر واژگون شده، ۴۱ نفر بیمه کامل و تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ نیز معاینه فنی داشته است.
جستجو
آرشیو تاریخی