از گوشه و کنار ایران

تسویه‌حساب خونین در کوهستان
مردان مسلح برای تسویه‌حساب مالی دوست‌شان را به کوه‌های اطراف شهرستان مهر کشانده و با شلیک گلوله به قتل رساندند.
سرهنگ بهادر رزمجویی فرمانده انتظامی مهر گفت: در پی وقوع قتلی در ۲۹ آذر سال‌جاری در کوه‌های اطراف شهرستان مهر، کارآگاهان پلیس برای مشخص شدن موضوع و شناسایی و دستگیری قاتل به محل مذکور مراجعه کردند.
 بدین ترتیب پس از تحقیقات تکمیلی و با به‌کارگیری شگردهای پلیسی، قاتل و همدستش را در شهرستان لامرد از توابع این استان شناسایی و بعد از هماهنگی قضایی آنان را دستگیر کردند. متهمان در مواجهه با دلایل و مدارک موجود به قتل اعتراف و بیان کردند، به علت اختلاف مالی با مقتول، وی را به کوه‌های اطراف شهرستان مهر انتقال داده و با شلیک اسلحه کلت به قتل رساندیم.
فرمانده انتظامی شهرستان مهر، با بیان اینکه در بازرسی از متهمان یک قبضه اسلحه کلت کمری کشف شد، گفت: قاتل و همدستش برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

گزارش یک قتل در پرونده مسافربر آزارگر
مرد شرور که در پوشش مسافربر، خانم‌های جوان را در ماهدشت کرج سوار خودرو کرده و آنها را مورد اذیت و آزار قرار می‌داد، دستگیر شد.
سردار «حمید هداوند» فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در پی تماس تعدادی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و بیان این موضوع که راننده یک دستگاه خودرو پراید در پوشش مسافرکش اقدام به سوار کردن بانوان جوان در منطقه ماهدشت کرده و پس از ربودن زنان، آنها را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد، رسیدگی به پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار مشترک مأموران کلانتری ۲۶ ماهدشت و پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان کرج قرار گرفت‌.
در ادامه مأموران با بررسی دقیق‌تر پرونده متوجه شدند که یکی از زنانی که متهم قصد آزار وی را داشته هنگام فرار از دست این مرد تبهکار به‌دلیل ترس و استرس‌ شدید زمین خورده و به شدت مجروح شده که پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.
هداوند بیان کرد: پس از پایان تحقیقات مقدماتی مأموران، با انجام اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را در منطقه مهرشهر کرج شناسایی و در عملیاتی ضربتی این شیاد را دستگیر کردند. در تحقیقات تکمیلی پلیس، تاکنون چهار نفر از قربانیان متهم شناسایی شده‌اند. تحقیقات در این پرونده برای شناسایی سایر شاکی‌ها و دیگر جرایم متهم ادامه دارد.
 
مرگ کارگر کارخانه فولاد بر اثر سوختگی
 یکی از دو کارگر مصدوم حادثه کارخانه «آذر فولاد ایرانیان» که بر اثر پاشش مواد مذاب با درصد سوختگی بالا توسط پرسنل اورژانس به بیمارستان سوختگی در تهران منتقل شده بود، جان باخت.
 به گزارش ایلنا، در روز حادثه کوره ذوب کارخانه دچار آتش‌سوزی شده که در نتیجه آن با پاشش مواد مذاب دو کارگر دچار سوختگی شدند که علی عشقی بعد از انتقال به بیمارستانی در تهران جان باخت و دیگری با درصد سوختگی پایین‌تر نجات پیدا کرد.
 طبق اظهارات یکی از کارگران؛ پیکر این کارگر بعد از وقوع حادثه از سوی امدادگران با انجام اقدامات اولیه به بیمارستان سوختگی تهران انتقال می‌یابد که در نهایت با تشدید وضعیت جسمی در نهایت بعد از یک روز بستری جان خود را از دست داد.
 
تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین
برخورد یک دستگاه اتوبوس با کشنده تانکر تریلی و سه سواری در آزادراه قزوین - کرج ۱۵ مصدوم برجا گذاشت.
 حسن اسماعیلی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث قزوین گفت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی در خصوص برخورد یک دستگاه اتوبوس با چند خودرو سواری در بخش جنوبی آزادراه قزوین - کرج، حوالی آمادگاه آبیک بلافاصله آمبولانس پایگاه‌های جاده‌ای آبیک، محمدیه، کاسپین، خاکعلی، زیاران و عوارضی ۲ به همراه آمبولانس‌های هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.
بررسی‌ها نشان داد، 15 نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند و یک نفر نیز از ناحیه پا قطع عضو شده بود.حسین خوئینی مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان قزوین نیز گفت: ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه صبح سوم بهمن‌ گزارش تصادف زنجیره‌ای برخورد یک دستگاه اتوبوس، یک دستگاه تریلی، یک دستگاه خودرو لیفان و پژو و پراید در کیلومتر ٥٠ آزادراه تهران - قزوین، لاین جنوبی، به مرکز هماهنگی و پشتیبانی (EOC) جمعیت هلال‌ احمر استان اعلام شد که با حضور در محل ۵ نفر از مصدومان توسط نجاتگران و ۱۰ نفر نیز توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

تماس زنی با پلیس جان شوهرش را نجات داد
  زن جوان که سه روز از شوهرش بی‌خبر بود با پلیس تماس گرفت و همین موضوع، جان وی را از مرگ نجات داد. این در حالی است که دو همکار این مرد بر اثر گازگرفتگی جان باخته بودند.
 سرهنگ سید علی میر احمدی جانشین انتظامی استان سمنان گفت: خانمی از مشهد مقدس با پلیس تماس گرفت و اظهار داشت که همسرش و دو نفر از همکاران وی که از پیمانکاران یک شرکت راهسازی بوده و در شهمیرزاد حضور داشتند از سه روز قبل تلفن خود را پاسخ نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه این موضوع در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان مهدیشهر و استان سمنان قرار گرفت، افزود: در تحقیقات مشخص شد که سه نفر از پیمانکاران در منزلی در شهمیرزاد حضور دارند. بعد از حضور مأموران انتظامی در منزل مسکونی مشخص شد که افراد داخل خانه هستند اما در را باز نمی‌کنند بنابراین این فرضیه پدید آمد که امکان دارد حادثه‌ای برایشان رخ داده باشد.
 میراحمدی با بیان اینکه در نهایت ورود به خانه انجام و مشخص شد که دو نفر از همان افراد در دم به‌دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست داده‌اند، افزود: فقط همسر خانمی که با پلیس تماس گرفته بود، دارای علائم حیاتی بود. وی با بیان اینکه این فرد با تلاش‌های کادر درمانی نجات پیدا کرد، افزود: گازگرفتگی علل فوت دو جوان دیگر در این منزل مسکونی اعلام شد.

جستجو
آرشیو تاریخی