شهری

ساخت «محله الگو»
در جنوب‌غرب پایتخت آغاز شد
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: در ساخت محلات الگو به استفاده از تکنولوژی‌های نوین، سرعت ساخت، معماری سبز، استفاده از پساب فاضلاب، انرژی‌های نو، پنل‌های خورشیدی، ایجاد بالکن و حیاط ۲۰ تا ۲۵ متری توجه شده است تا کیفیت زندگی در محلات الگو افزایش پیدا کند.
به گزارش ایسنا، مهدی هدایت، درباره آخرین وضعیت ساخت محلات الگو، اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری به موضوع ساخت محلات الگو ورود کردیم و تولید مسکن ما عموماً در اغلب محلات الگوست تا خدمات را در کنار مسکن تأمین کنیم.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای به موضوع مسجدمحوری در محلات الگو شده است تا این محلات مسجدمحور باشند، گفت: هدف ما این است که نظام محله‌محوری را در پروژه‌ها پیش ببریم. ساخت یکی از محلات الگو در منطقه ۱۹ در مقیاس ۱۲ هکتار شروع شده است و ساخت چند محله نیز بزودی آغاز می‌شود.
مهدی هدایت با اشاره به اینکه محله نفرآباد یکی از کامل‌ترین پروژه‌های بازآفرینی در کشور است که در ابعاد مختلف، بازآفرینی در آن صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در محله نفرآباد هم مسکن الگو می‌سازیم و هم خدمات در حال افزایش است. دولت را هم پای کار آورده‌ایم تا بخشی از خدماتی که تکلیف قانونی دولت است، انجام شود.
 
معاون فنی 
سازمان حمل و نقل تهران خبر داد
تعمیر اساسی دیوارهای صوتی بزرگراه‌های پایتخت
معاون فنی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت دیوارهای صوتی در سطح معابر توضیحاتی ارائه کرد.
مهدی نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سالانه قراردادی بابت نگهداری از دیوارهای صوتی بسته می‌شود و همچنین به تکمیل دیوارهای صوتی در قسمت‌هایی که در گذشته جانمایی شده‌، اما اجرا نشده‌اند، می‌پردازیم.نوروزی با بیان اینکه ساخت هر مترمربع دیوار صوتی بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هزینه دارد، یادآور شد: بعضاً هنگام آتش‌سوزی و یا حوادث به قسمت‌هایی از این دیوارهای صوتی آسیب می‌رسد؛ بنابراین باید به‌طور مرتب مورد بازرسی قرار گیرند.وی با اشاره به تغییر در طراحی دیوارهای صوتی برای جلوگیری از سرقت آنها، اظهار کرد: در طراحی دیوارهای صوتی تغییراتی ایجاد کردیم و از موادی استفاده شده تا برای سرقت جذابیت نداشته باشد و نوع اتصال این اقلام به یکدیگر به‌گونه‌ای انتخاب شده که در برابر سرقت مقاوم باشند. برهمین اساس شاهد کاهش چشمگیر سرقت دیوارهای صوتی هستیم.

ارسال ۱۵۲ پیامک مردمی
 به «سامانه معبر»
 درباره مشکلات معابر
رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور از دریافت ۱۵۲ مورد پیامک از طریق سامانه معبر درخصوص موضوع مناسب‌سازی طی ۹ ماهه اول سال‌جاری خبر داد و گفت: ۸۴ مورد پیامک‌ درخصوص خرابی معابر و راه‌های شهری و مشکلات معلولان در تردد معابر شهری بوده است.
به گزارش ایسنا، غلامرضا رضایی‌فر، با اشاره به ماده سه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که به منظور نظارت و هماهنگی برای مناسب‏‌سازی و همچنین نظارت بر اجرای ماده ۲ این قانون، موضوع تشکیل ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور مدنظر قرار گرفته است، اظهار کرد: برای برقراری ارتباط دوسویه افراد معلول، جانباز و سالمند و سایر افراد کم‌توان با سازمان بهزیستی و برطرف کردن مشکلات و معضلات موجود در زمینه دسترسی آنها به معابر و اماکن عمومی برای تسهیل تردد این افراد، دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، سامانه معبر را فعال کرده است.
وی با بیان اینکه سامانه معبر با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ برای دریافت گزارشات ناشی از مشکلات مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری جامعه طراحی شده است، گفت: افراد می‌توانند با ارسال پیامک از طریق شماره مذکور، مشکل منطقه یا محله خود را شرح دهند. پس از آن این پیام‌ها در دبیرخانه دریافت می‌شود و حداکثر تا مدت ۷۲ ساعت پس از دریافت گزارش، به واحد مربوطه استانی یا ستادی برای پیگیری ارجاع خواهد شد.
به گفته رضایی‌فر، طی بازه زمانی ۲۰ روز وضعیت پیگیری مسأله مطرح شده از طریق پیامک به فرد گزارش‌دهنده اطلاع‌رسانی می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی