صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

شرکت‌های فناوری ایران آماده حضور در کوبا

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر آمادگی شرکت‌های ایرانی برای حضور در بازار کوبا و انتقال تجربیات و توانمندی‌های کشورمان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بویژه در زمینه‌هایی همچون توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه دولت الکترونیک و ایجاد دیتاسنترهای بزرگ در این کشور تأکید کرد.
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با «کنزالس ویدال» معاون‌اول وزارت ارتباطات کوبا و هیأت همراه گفت: تحریم‌ها فرصتی برای شرکت‌های ایرانی است تا دانش بومی بویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را افزایش دهند.
وی یادآورشد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها با هدف ایجاد ۲۰ میلیون پوشش از یک سال پیش با فعال کردن ۹ اپراتور درحالی در ایران کلید خورده است که این پروژه در کشورهایی با گستره جغرافیایی ایران، حدود ۱۰ سال به‌طول انجامیده است اما برنامه‌ریزی شده تا این پروژه ظرف حدود سه و‌نیم سال به سرانجام برسد.
زارع‌پور با‌اشاره به تجربیات کشورمان در زمینه دولت الکترونیک از طریق ایجاد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تصریح کرد: این تجربه برای توسعه دولت الکترونیک کوبا می‌تواند مفید باشد و در این زمینه دو کشور می‌توانند همکاری‌های مشترکی داشته باشند.
جستجو
آرشیو تاریخی