صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

تشییع شهدای نیروی قدس در تهران

پیکر پاک شهیدان مدافع حرم، پاسدار شهید سردار صادق امیدزاده، پاسدار شهید سردار حسین محمدی و پاسدار شهید محمد امین صمدی روز گذشته با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در شهرک شهید محلاتی تهران تشییع شد. این سه شهید از نیروهای مستشاری نیروی قدس سپاه بودند که شنبه سی‌ام دی ۱۴۰۲ در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمانی در محله «مزه» واقع در غرب دمشق به شهادت رسیدند.
همچنین مراسم وداع مردم با پیکر شهیدان آقازاده و کریمی نیز شامگاه گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد. ‌پیکر این 3 شهید گرانقدر عصر امروز ساعت ۱۴ بر دوش مردم از حرم مطهر حضرت معصومه تا گلزار شهدا تشییع خواهد شد.پیش از این نیز مراسم وداع با پیکرهای مطهر ۵ شهید حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به دمشق سوریه، اول بهمن ماه در ستاد معراج شهدا برگزار شد.

 

به منظور انجام سفری رسمی و به دعوت اردوغان
رئیس جمهور فردا عازم ترکیه می‌شود

رئیس جمهور به دعوت همتای ترکیه‌ای خود و به منظور انجام سفر رسمی، روز چهارشنبه در رأس یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم آنکارا پایتخت ترکیه خواهد شد.
دکتر سید ابراهیم رئیسی در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی آقای «رجب طیب اردوغان»، با وی ملاقاتی خصوصی خواهد داشت و سپس هشتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های ایران و ترکیه به ریاست دو رئیس جمهور برگزار می‌شود.
پس از آن رؤسای جمهور در نشست مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های خود را با حضور رسانه‌ها تشریح خواهند کرد.
همچنین در جریان این سفر دو رئیس جمهور در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و ترکیه حضور خواهند یافت و دکتر رئیسی با ایرانیان مقیم این کشور نیز دیدار می‌کند.
گفتنی است هفتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه سه‌شنبه 28 تیر 1401 و در جریان سفر رسمی رئیس جمهور ترکیه به تهران برگزار شد که دو طرف در این نشست بر توسعه مناسبات و ارتقای روابط در حوزه‌های اقتصادی، زیرساختی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی توافق کردند.
این سفر قرار بود پنجشنبه ۱۵ دی برگزار شود که به دلیل وقوع جنایت تروریستی در کرمان به تعویق افتاد.

با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه انجام شد
برگزاری نشست مشترک سفرای کشورهای «آسه آن»
سفرای کشورهای عضو اتحادیه ملت‌های جنوب شرق آسیا (آسه آن) با  
مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه پیرامون همکاری‌های دوجانبه با اتحادیه آسه آن و کشورهای عضو آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.
صفری در این نشست مشترک ضمن اشاره به اهمیت همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با منطقه آسه آن، از حمایت کشورهای عضو اتحادیه در الحاق جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری آسه آن تقدیر کرد و خواستار حمایت کامل و همه جانبه کشورهای عضو مبنی بر درخواست جمهوری اسلامی ایران به عنوان شریک گفت‌و‌گوی آسه آن شد.
در این نشست سفرای مقیم آسه آن در ایران با اشاره به ظرفیت‌های فوق‌العاده اقتصادی و تجاری ایران در منطقه و اعلام آمادگی برای بسط و توسعه همکاری با کشورمان، این نشست را فرصت مناسبی برای تبادل نظر و گفت‌و‌گو دانستند و بر تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تأکید و به منظور آشنایی بیشتر  با ظرفیت‌ها و توانایی‌های بندر چابهار جهت بازدید از این بندر اعلام آمادگی کردند.اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند، برونئی دارالسلام، ویتنام، لائوس، میانمار، سنگاپور و کامبوج، 10 عضو کشورهای آسه آن محسوب می‌شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی