صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و هفت - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

قتل فرزند خردسال برای فرار از مجازات
مرد جنایتکار که در یک درگیری مسلحانه و جمعی به پرداخت دیه محکوم شده بود، برای فرار از مجازات دختر خردسال خود را به قتل رساند.
جلال آفاقی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در تشریح این ماجرای هولناک گفت: با اطلاع از قتل دختر خردسالی در یکی از محلات حاشیه شهر اردبیل و شکایت خانواده وی، تعقیب متهمان احتمالی در دستور کار ویژه دادستانی اردبیل قرار گرفته و بلافاصله با تعیین بازپرس ویژه جنایی و ورود کارآگاهان، تحقیقات اولیه شروع شد. ابتدا والدین کودک، افرادی را که قبلاً با ایشان سابقه نزاع و درگیری مسلحانه داشته‌اند به‌عنوان قاتل فرزند خود معرفی کردند و با تشریح چگونگی این واقعه تلخ، خواستار دستگیری و مجازات قاتلان فرزندشان شدند.
آفاقی افزود: اما در ادامه با تلاش‌های شبانه‌روزی بازپرس ویژه جنایی دادسرای اردبیل و بررسی تخصصی ابعاد فنی و پیچیده پرونده، در نهایت پدر مقتول در بازجویی‌های تخصصی لب به اعتراف گشوده و از قتل بی‌رحمانه فرزند خود خبر داد.
این متهم اعتراف کرد با قتل فرزندش قصد داشته با صحنه‌سازی، شاکیان پرونده نزاع قبلی خود را مقصر نشان دهد تا از مجازات و پرداخت دیه به آنها طفره رود. با این اعتراف هولناک، متهم با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان و کیفرخواست پرونده نیز صادر و به دادگاه کیفری یک استان اردبیل ارسال شد.

مسمومیت 32 دانش‌آموز در یک مرکز خیریه مشهد
۳۲ دانش‌آموز زائر که برای اردو به مشهد رفته و در یک مرکز خیریه در محدوده حرم رضوی اسکان داده شده بودند، دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند.
 مهدی رضایی معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد با بیان اینکه حال عمومی این دانش‌آموزان مساعد است، افزود: این حادثه صبح دوشنبه به سازمان آتش‌نشانی اعلام و آتش‌نشانان به سرعت
 به محل اعزام شدند. حدود ۱۱۰ دانش‌آموز پسر از تهران در این خیریه چهار طبقه اسکان داده شده بودند که انتشار گاز مونوکسید کربن از لوله بخاری باعث مسمومیت تعدادی از این دانش‌آموزان شد. رضایی ادامه داد: با حضور عوامل اورژانس، ۳۲ دانش‌آموز به بیمارستان منتقل شدند و مابقی دانش‌آموزان نیز به فضای باز انتقال یافتند. معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: طبق بررسی‌های اولیه خروج لوله بخاری از محل خروجی دیوار علت این حادثه بوده اما بررسی دقیق‌تر ادامه دارد.
 
مرگ دختر 7 ساله در سانحه رانندگی
تصادف دو خودرو در محور ماهشهر منجر به مرگ دختر 7 ساله شد.
عارف شرهانی، سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: شامگاه یکشنبه در برخورد خودروهای سمند و نیسان در محور ماهشهر - اهواز (اتوبان روستای هشچه) یک دختر 7 ساله کشته و چهار نفر نیز مصدوم شدند. مصدومان دو مرد ۳۸ ساله، یک زن ۴۱ ساله و یک پسربچه ۲ ساله گزارش شده و یک دختر بچه هفت ساله نیز جان خود را از دست داد.
 
انفجار مرگبار کوره در کارخانه رزین
انفجار کوره رزین در کارخانه «ارکا توان» واقع در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد منجر به مرگ یک کارگر و مصدومیت پنج نفر دیگر شد.
یک منبع کارگری به خبرنگار ایلنا گفت: این حادثه بعدازظهر یکم بهمن رخ داد و به علت انفجار کوره رزین در کارخانه «الکترو آرکا توان البرز» یک نفر جان باخت. همچنین از مجموع پنج مصدوم این حادثه که یک زن و چهار مرد بودند، سه نفر با اورژانس زمینی به بیمارستان امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) نظرآباد و دو نفر دیگر به‌دلیل وخامت حال با اورژانس هوایی به بیمارستان‌های شهید مدنی کرج انتقال یافتند.
 
3 کشته در تصادف جاده بروجرد
تصادف تریلر کشنده با خودرو پژو پارس در محور بروجرد - نهاوند منجر به مرگ سه نفر شد.  سرهنگ محمد زارعی رئیس پلیس راه
لرستان گفت: ساعت ۸:۵۰ دوشنبه برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت بین یک دستگاه تریلر کشنده و خودرو پژو پارس در سه راهی بروجرد به نهاوند، عوامل انتظامی، پلیس راه و دستگاه‌های امدادی در محل حاضر شدند. در این تصادف سه نفر از سرنشینان خودرو پژو پارس جان باختند.

دستگیری سارقان لوله‌های نفت در اهواز
 فرمانده انتظامی اهواز از دستگیری دو سارق حرفه‌ای لوله‌های انتقال نفت با کشف ۲۰۰ متر لوله خبر داد. سرهنگ حسین زلقی اظهار کرد: در پی اعلام عوامل حراست شرکت نفت مبنی بر سرقت لوله‌های انتقال نفت بعد از پل جفیر محور اهواز - خرمشهر، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس پاسگاه حمید قرار گرفت. مأموران پاسگاه حمید پس از حضور در محل سرقت و انجام اقدامات پلیسی هویت دو نفر از سارقان سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در عملیاتی منسجم و غافلگیرانه آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند. سرهنگ زلقی با اشاره به کشف ۲۰۰ متر لوله‌های شرکت نفت و‌ آلات سرقت که در یک خودروی نیسان بار شده بودند، افزود: متهمان به همراه اموال مکشوفه به یگان انتظامی انتقال داده شدند و پس از اعتراف و تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
 واژگونی ساینا جان 4 نفر را گرفت
 رئیس اورژانس استان فارس گفت: حادثه بامداد دوشنبه دوم بهمن در منطقه دشت ارژن فارس چهار کشته و سه مصدوم داشت.
 محمد جواد مرادیان گفت: ساعت ۵۰ دقیقه بامداد دوم بهمن واژگونی خودرو ساینا در محور شیراز- کازرون و پنج کیلومتر بعد از دشت ارژن به سمت ابوالحیات اعلام و چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شد. وی ادامه داد: چهار نفر فوتی این سانحه قبل از رسیدن عوامل اورژانس شامل دو مرد ۳۰ و ۳۵ ساله، یک زن ۴۵ ساله و کودک پسر ۳ ساله بودند. سه نفر نیز در این حادثه مصدوم شدند که ۲ مصدوم به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شده و یک مصدوم نیز به بیمارستان ولیعصر کازرون انتقال داده شد.

جستجو
آرشیو تاریخی