صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

تأیید نهایی ۱۶۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن تهران
حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان تهران که شامل شهرهایی از جمله رباط کریم، گیلاوند و دماوند می‌شود، حدود یک میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند و در پالایش انجام شده ۱۶۰ هزار نفر تأیید نهایی شده‌اند. وی افزود: در اجرای این پروژه‌ها برای تأمین زمین مشکلات زیادی وجود دارد اما سعی کرده‌ایم از طریق الحاق اراضی بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم به طوری که در برخی از شهرهای جدید تهران با کمبود زمین روبه‌رو بودیم که حدود چند هزار هکتار الحاق کردیم و بخشی از آن تأمین شد.

 
۳۰۰ میلیون مگاوات تولید نیروگاه‌های حرارتی
معاون راهبری تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور طی ۱۰ماهه امسال با رشد سه‌درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۰۰ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.  ناصر اسکندری افزود: نیروگاه‌های حرارتی از ابتدای امسال تاکنون با تولید ۳۰۰ میلیون مگاوات ساعت انرژی توانسته‌اند ضمن تأمین بالغ بر ۹۳ درصد برق موردنیاز شبکه، نقش مهمی در تأمین انرژی پایدار و مطمئن برای مشترکان سراسر کشور داشته باشند.
وی ادامه داد: از این میزان تولید بیش از ۵۳ درصد آن مربوط به واحدهای سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش حدود چهار درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۶۳ میلیون مگاوات ساعت رسیده است. معاون راهبری تولید برق حرارتی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با افزوده شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در هشت‌ماهه امسال به‌عنوان واحدهای تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

۹۰ درصدی شدن ضریب اشغال قطار‌های مسافری
معاون مسافری شرکت راه‌آهن گفت: با افزایش بهره‌وری و چرخشی کردن برخی از مسیر‌ها میزان ضریب اشغال قطار‌های مسافری را از ۴۰ درصد به ۹۵ درصد افزایش داده‌ایم.
حسن موسوی گفت: با توجه به جذابیت‌های راه‌آهن انتخاب اول مسافران در بخش بین‌شهری و حومه‌ای راه‌آهن است که همین امر باعث افزایش تقاضا در بخش ریلی شده است.
او گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته ضریب اشغال قطار‌ها در برخی از مسیر‌ها کم بود که این قطار‌ها را جابه‌جا و مسافران آنها را به عنوان مسافران بین‌راهی قرار داده‌ایم در نتیجه قطار‌هایی که ضریب اشغال آنها ۴۰ تا ۵۰ درصد بود را  با افزایش بهره‌وری به ۹۰ تا ۹۵ درصد رساندیم. وی افزود: در یک نگاه با برنامه‌ریزی مناسب در برخی از مسیر‌ها توانستیم مسافران بیشتری را با همان قطار‌ها جابه‌جا کنیم و با افزایش بهره‌وری و چرخشی کردن هم سعی کرده‌ایم مدت زمان برخی از قطار‌ها را در مبدأ و مقصد کاهش دهیم.

جستجو
آرشیو تاریخی