صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و شش - ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار جهان

تظاهرات لندنی‌ها
در اعتراض به فروش تسلیحات به تل‌آویو
صدها نفر از مردم لندن در اعتراضاتی علیه شرکت‌ تسلیحات‌سازی بریتانیا به سران این کشور به دلیل ارسال تسلیحات به تل‌آویو انتقاد کردند. معترضان همچنین با در دست داشتن بنرهایی خواستار آزادی فلسطین شدند. به گزارش خبرگزاری آناتولی، معترضان، این شرکت دفاعی را به دلیل فروش تسلیحات به تل‌آویو به «همدستی با جنایات جنگی اسرائیل» در نوار غزه متهم کردند. علاوه بر این، گروهی از معترضان حامی فلسطین و همچنین گروهی از نوجوانان ضمن ترسیم پرچم فلسطین روی زمین ، نوشتند «فلسطین را آزاد کنید»، «صلح» و «آتش‌بس در غزه».

برخورد پلیس ایتالیا با حامیان فلسطین
همزمان با برگزاری تظاهرات در ایتالیا در اعتراض به حضور شرکت‌های اسرائیلی در نمایشگاه جواهرات در این کشور، پلیس با باتوم و ماشین آبپاش به معترضان حمله‌ور شد. به گزارش خبرگزاری آنسا، نزدیک به ۵۰۰ معترض در این تجمع شرکت کردند. گفته می‌شود پلیس ایتالیا معترضان را با باتوم و ماشین‌های آبپاش مورد حمله قرار داده است. به گفته منابع آگاه، چهار افسر پلیس در این درگیری زخمی شدند.

لوکاشنکو: از روسیه سامانه موشکی «اسکندر» گرفتیم
رئیس‌جمهور بلاروس از دریافت سامانه‌های موشکی تاکتیکی-عملیاتی اسکندر از روسیه خبر داد. به گزارش خبرگزاری نووستی، الکساندر لوکاشنکو با اعلام این خبر گفت: «ما سامانه‌های اسکندر را با پرداخت پول آن از روس‌ها دریافت کرده‌ایم، هر چند که ما پول این سامانه‌ها را با حساب‌های دیگری پرداخت می‌کنیم. این سامانه یک سلاح خطرناک ویژه است و من حکمی را درخصوص نحوه استفاده از این سلاح امضا کرده‌ام. این سلاح تنها با دستور رئیس‌جمهور می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.»

آتش‌سوزی در ترمینال گازی روسیه در دریای بالتیک
فرماندار منطقه لنینگراد دیروز تأیید کرد، یک آتش‌سوزی در ترمینال صادرات گاز «نوواتک» اتفاق افتاده است. به گزارش راشاتودی، این آتش‌سوزی باعث شده تا مقام‌ها ناحیه «کینگیسپکسی» را در حالت هشدار بالا قرار داده و ترمینال را تخلیه کنند. آتشنشان‌ها در محل مستقر شده و اوضاع را تحت کنترل دارند. اگرچه علت وقوع این آتش‌سوزی مشخص نیست اما ساکنان می‌گویند صدای پرواز پهپادها را پیش از انفجار این ترمینال گازی شنیده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی