مدل‌هایی که به خاطرات می‌پیوندند

مدل‌هایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود قابلیت صادرات به دیگر کشورها را هم دارد

مهدی محمودی - مدیر مجموعه والعصر (تولیدی چادر) می گویدازسال 1386 کارخود را به‌صورت حرفه‌ای درتولید چادر شروع کردیم وامسال برای اولین بار درجشنواره مد و لباس شرکت داشتیم. ازنگاه من این جشنواره فرصتی است برای دیده شدن ویژندها. دیده شدن لباس‌های اصیل ایرانی. لباس‌هایی که مدرن و به روز شده‌اند. درواقع باید گفت پوشاک نیزهمپای عرصه‌های مختلف تکنولوژی درحال پیشرفت است. به طورمثال طراحی‌هایی که روی چادرها انجام گرفته است. نکته دیگردرخصوص تولید پوشاک راحتی و قابل استفاده بودن آن برای مصرف کننده است.
موضوعی که طراحان نسبت به آن تأکید بسیاری دارند. کما اینکه دراین نمایشگاه اکثرمدل‌هایی که شرکت کرده‌اند مانند لباس‌های سنتی ایرانی، در حین راحتی برای مصرف کننده به روز و مدرن هم بوده‌اند. اما درباره خروجی این کارها دربازار باید بگویم، طبق دوره‌های گذشته برگزاری این جشنواره، سرانجام تمام این مدل‌ها به خاطرات می‌پیوندند و هیچ کدام در چرخه تولید و بازارقرار نمی گیرند و این اتفاق به دلیل عدم پشتیبانی از چنین رویدادی است. بسیاری از ویژند‌هایی که در این نمایشگاه شرکت دارند تولید کننده‌های کوچکی هستند که سرمایه اولیه برای تولید انبوه آن مدل را ندارند.
نکته دیگراینکه مدل‌هایی که درجشنواره شرکت داده می‌شود، حتی مدل‌های برتر در بازار دیده نمی‌شود و تنها برای نمایش در این نمایشگاه است و این اتفاق درستی نیست بلکه باید به عرصه بازار بیاید و به تولید انبوه برسد. این نکته را هم باید مدنظر داشت مدل‌هایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود قابلیت صادرات به دیگر کشورها را هم دارد و حتی می‌تواند در جشنواره‌های بین‌المللی شرکت داده شوند اما متأسفانه پشتیبانی صورت نمی‌گیرد.
جستجو
آرشیو تاریخی