صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

خبر

پرسپولیس نقره‌داغ شد
باشگاه پرسپولیس به خاطر رفتار نامناسب تماشاگران به پرداخت جریمه سنگین 80 هزار دلاری از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا محکوم شد. ۸۰ هزار دلار بیش از 4 میلیارد تومان جریمه نقدی است که پرسپولیس باید ظرف 30 روز آینده به کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت کند. بر اساس گزارش کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، سرخپوشان پایتخت در بازی خانگی مقابل استقلال تاجیکستان به دلیل رفتار نامناسب تماشاگران و پرتاب بطری و چندین اشیای دیگر به داخل زمین مجموعاً 15 هزار دلار جریمه شد. اما جریمه سنگین‌تر باشگاه پرسپولیس، متعلق به بازی با الدحیل قطر است که AFC به دلیل رفتار نامناسب تماشاگران که بیشتر از بازی قبل بوده و شدت بیشتری داشته 65 هزار دلار این باشگاه را جریمه کرده است.


6 تیم مدعی قهرمانی جام ملت‌ها
رسانه قطری‌الرایه در گزارشی تیم‌های مدعی جام را معرفی کرد و در کنار ایران، ژاپن، کره‌جنوبی، عربستان و استرالیا، تیم میزبان یعنی قطر را هم به‌عنوان یکی دیگر از مدعیان اصلی عنوان قهرمانی نام برد.

قطری‌ها و رؤیای دومین قهرمانی متوالی
قطر با شکست لبنان و تاجیکستان در دو بازی ابتدایی مرحله گروهی به‌عنوان یک گزینه جدی و قدرتمند برای قهرمانی نامش را مطرح کرد. قطری‌ها در این مسابقات با استفاده حضور هواداران و برگزاری بازی‌ها در ورزشگاه‌های قطر به‌دنبال کسب دومین قهرمانی در جام ملت‌های آسیا خواهند بود، عنابی‌ها رؤیای کسب دومین قهرمانی متوالی را در سر دارند.

استرالیا تیم فیزیکی و باتجربه
استرالیا یک تیم با مجموعه‌ای از بازیکنان با قدرت‌بدنی بالا و تجربه لازم است که پس از شکست هند و سوریه آماده رؤیارویی با ازبکستان است، آنها به‌دنبال کسب دومین قهرمانی تاریخ خود در آسیا هستند.

ایران تیمی با گروهی از بازیکنان باکیفیت
تیم ملی ایران که پیش از این سه بار عنوان قهرمانی را به دست آورده نزدیک به 40 سال است که در این مسابقات قهرمان نشده. ایرانی‌ها به‌خوبی از پتانسیل‌های خود استفاده کردند و پس از شکست فلسطین هنگ‌کنگ را نیز با یک گل شکست دادند. تیم ملی ایران گروهی از بازیکنان باکیفیت را در اختیار دارد.

ژاپن و ستاره‌های کلاس جهانی
ژاپنی‌ها با مجموعه‌ای از بازیکنان باکیفیت که در لیگ‌های حرفه‌ای دنیا فعالیت می‌کنند تجربه خوبی برای کسب عنوان قهرمانی دارند، آنها در این مسابقات برای کسب پنجمین قهرمانی تلاش می‌کنند.

کره با سون و رفقا به دنبال قهرمانی
کره جنوبی با حضور ستاره‌ای مانند سون هیون مین ستاره انگلیسی تاتنهام و دیگر بازیکنان باتجربه و حرفه‌ای که در اختیار دارد یکی از مدعیان جدی قهرمانی است، آنها در بازی نخست مقابل بحرین به پیروزی سه بر یک رسیدند و در بازی دوم نیز به تساوی 2 بر 2 با اردن رضایت دادند، اماهمچنان به دنبال کسب قهرمانی خواهند بود.

عربستانی‌ها تسلیم نمی‌شوند!
تیم ملی عربستان، دومین تیم عربی در کنار قطر است که پس از نزدیک به سه دهه غیبت از روی سکو، گزینه رقابت قدرتمندانه برای کسب عنوان قهرمانی این دوره و کسب چهارمین قهرمانی خواهد بود، تیم ملی عربستان در بازی با عمان به‌خوبی نشان داد که قدرت بازگشت به بازی را دارد و یک مدعی جدی خواهد بود.

بازتاب پیروزی ایران برابر هنگ‌کنگ
 پیروزی ۱-۰ ایران برابر هنگ کنگ در جام ملت‌های آسیا بازتاب‌های مختلفی داشت. رویترز با اشاره به موفقیت ایران در گزارشی نوشت: «ایران روز جمعه در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه با نتیجه یک بر صفر هنگ‌کنگ را شکست داد و در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کرد. مهدی قائدی گل برتری را به ثمر رساند. این نتیجه ایران را با شش امتیاز در صدر گروه رساند و صعودشان به دور دوم را تضمین کرد. آنها با دو امتیاز بیشتر، بالاتر از امارات قرار دارند و فلسطین با یک امتیاز سوم است. در دقیقه ۲۴ میلاد محمدی، قائدی را در داخل محوطه جریمه پیدا کرد و این بازیکن 25 ساله ضربه او را از زاویه بسته گرفت و در حالی که توپ را به گوشه پایینی هدایت می‌کرد دروازه حریف را باز کرد.» در ادامه این گزارش آمده است: «ایران با در اختیار داشتن مالکیت توپ، چندین فرصت برای گلزنی داشت اما نتوانست موقعیت‌های خود را تبدیل به گل کند چون هنگ‌کنگ حریف سرشناس‌ خود را از رسیدن به گل ناامید کرد. هنگ‌کنگ که پس از 56 سال به جام ملت‌های آسیا بازگشته و در رده‌بندی 129 پله پایین‌تر از ایران قرار دارد، پس از باخت به امارات در اولین بازی خود، بدون برد و بدون امتیاز در رده آخر قرار دارد. ایران روز سه‌شنبه در آخرین بازی گروهی خود به مصاف امارات می‌رود که عملاً مشخص خواهد شد کدام تیم در صدر جدول قرار می‌گیرد و در مرحله حذفی قرعه‌ای مطلوب‌تر کسب می‌کند.»

جستجو
آرشیو تاریخی