صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و پنج - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

ایران در ایران

استاندار آذربایجان شرقی درگذشت
تبریز- استاندار آذربایجان شرقی بعد از تحمل یک دوره بیماری درگذشت و به یاران شهیدش پیوست.
سردار عابدین خرم، جانباز هشت سال دفاع مقدس که به علت مشکلات ریوی به جا مانده از دوران جنگ و عفونت تنفسی ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بستری بود صبح روز شنبه به دیار باقی شتافت.
کارکنان استانداری آذربایجان شرقی، درگذشت این رزمنده خستگی‌ناپذیر و ولایی را به محضر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، مردم شریف استان و رئیس‌جمهور مردمی، تسلیت گفته و از خداوند متعال برای بازماندگان آن بزرگمرد انقلابی، صبر جزیل و برای شادی روح وی، علو درجات را طلب کردند.

احتمال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم
گرگان - مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به عدم تطابق قیمت خرید تضمینی دولت با آنچه پیش از این توسط شورای قیمت‌گذاری گندم اعلام کرده بود، گفت: کشاورزان به افزایش خرید قیمت تضمینی گندم امیدوار باشند.
به گزارش ایسنا، علی‌قلی ایمانی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰3-۱۴۰2 قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده و با توجه به قیمت پایه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان سال قبل، نگاه دولت این است که قیمت گندم ۶ هزار تومان اضافه شده است، تصریح کرد: براساس نرخ تورم، سه سال زراعی گذشته بیش از ۴۷ درصد قیمت گندم رشد داشته که با نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی همخوانی دارد.
 وی با توضیح اینکه شورای قیمت‌گذاری گندم در مصوبه خود جایزه را به قیمت تبدیل کرده به معنی اینکه قیمت پایه گندم یعنی ۱۷ هزار و ۵۰۰ را با ۲ هزار تومان جایزه جمع و قیمت نهایی را ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است، بیان کرد: دولت این نوع قیمت‌گذاری شورا را قانونی ندانسته و اعلام کرده که جایزه باید به هیأت دولت رفته و بر اساس شرایط کشور در مورد اصل بودن و نبودن جایزه تصمیم‌گیری شود.

مصرف نمک در چهارمحال و بختیاری ۲ برابر حد استاندارد است
شهرکرد- رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مصرف نمک در استان ۲ برابر استاندارد جهانی آن است، اظهار داشت: بر اساس سند بالادستی بیماری‌های غیرواگیر متعهد بودیم که تا سال ۱۴۰۰ مصرف نمک را در استان ۳۰ درصد کاهش دهیم که این موضوع نه تنها محقق نشده بلکه مصرف نمک در استان افزایش نیز یافته است.
علی احمدی در نشست با خبرنگاران افزود: در حال حاضر ۲۰۹ هزار و ۲۴۴ نفر از مردم چهارمحال و بختیاری معادل ۳۰ درصد جمعیت مبتلا به اضافه وزن، ۱۰۱ هزار و ۷۱۶ نفر معادل ۱۴.۵ درصد مبتلا به چاقی و ۷۳ هزار و ۱۴۸ نفر معادل ۱۰.۵ درصد جمعیت این استان دچار کم‌تحرکی هستند.
وی ادامه داد: شیوع فشارخون نیز در این استان بالاتر از میانگین کشوری است به‌طوری‌ که در طرح بسیج‌ ملی غربالگری فشارخون و دیابت که از ۲۰ آبان آغاز شد و روز ۳۰ دی‌ماه‌ به پایان رسید، ۹ هزار و ۷۷۵ بیمار جدید مبتلا به فشارخون، ۱۵۰ هزار و ۴۴۷ بیمار پیش‌فشار خون و ۹ هزار و ۷۹ بیمار مشکوک به این بیماری در استان شناسایی شده است و علاوه‌بر آن ۷۱ هزار و ۵۷۵ بیمار نیز پیش از این سابقه فشارخون داشته‌اند.
احمدی تصریح کرد: در مجموع ۹۷ درصد جمعیت هدف این طرح که ۷۲۵ هزار و ۸۲۵ نفر بوده است در این طرح شرکت کردند که در نهایت مشخص شد که ۲۴۰ هزار و ۸۷۶ نفر در استان مبتلا به فشارخون هستند که معادل ۳۵ درصد جمعیت استان است.

کالاهای تنظیم بازار در استان مازندران با احتساب جمعیت ۱۰ میلیون نفر برنامه‌ریزی شود
ساری- استاندار مازندران با تأکید براینکه نباید به هیچ عنوان به بازار استان شوک قیمتی وارد شود، گفت: مطالبات مسئولان در تنظیم بازار کالای اساسی استان با احتساب جمعیت ۱۰ میلیون نفری برنامه‌ریزی شود.
 سید محمود حسینی‌پور در جلسه ستاد تنظیم بازار مازندران تصریح کرد: باید برای جمعیت گردشگری استان برنامه عرضه و تقاضای کالاهای اساسی را داشته باشیم.  وی با اظهار اینکه افزایش یک قلم کالا بر تمامی فعالیت بازار اثر منفی دارد، گفت: نباید به هیچ عنوان به بازار مازندران شوک قیمتی وارد شود.
 استاندار مازندران نسبت به تصمیم حمل و ارسال مرغ زنده به تهران انتقاد کرد و گفت: استعداد کامل قطعه‌بندی در مازندران وجود دارد و اجازه ندهید برخی از دلالان از این فرصت استفاده کنند.
 وی همچنین خاطرنشان کرد: خرید مرغ مازاد در مازندران برای ذخیره‌سازی و تنظیم بازار باید انجام شود.

جستجو
آرشیو تاریخی