صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

ابراز امیدواری آهنگساز محبوب برای موفقیت یک اثر تازه
مجید انتظامی، آهنگساز برجسته کشورمان در اینستاگرامش به بهانه اثر تازه‌اش به نام «مجنون» نوشت: «بعد از سال‌ها سکوت دوست داشتم در کنار نسل جوان و پرتلاش و علاقه‌مند تجربه‌ای داشته باشم که این فیلم امکانش را میسر کرد. امیدوارم فیلم مجنون به موفقیتی که لیاقتش را دارد دست پیدا کند. از تمام کسانی که با تمام وجود همراهی کردند برای ضبط این موسیقی تشکر می‌کنم.»

با مردم از معارف پیچیده حرف نزنیم
سهیل اسعد، فعال رسانه‌ای در توئیترش نوشت: «یکی از ایرادات ما در انتقال معارف به مردم، استفاده از ادبیات خاصیه که فقط خودمون متوجه میشیم. دوستی از شیخی درباره گناه حضرت آدم سؤال کرد، شیخ گفت: ما یک ترک اولی داریم، یک امر ارشادی و یک امر مولوی… بنده خدا که دید متوجه نمیشه همونجا تشکر کرد و رفت. مسائل فرهنگی هم همینطوره.»

حواشی پوشش یک مجری و استاندارد پوشش بانوان در تلویزیون
ژیلا صادقی مجری برنامه «سلام صبح بخیر» در واکنش به حواشی اخیر پوشش خود در این برنامه نوشت: «من سال‌هاست متفاوت اجرا کردم، متفاوت پوشیدم، متفاوت رفتار کردم و همیشه مورد اعتراض مدیران قرار می‌گرفتم تا جایی که زمانی ممنوع التصویر هم می‌شدم. درست و استاندارد لباس پوشیدن و شیک و خوش رنگ و لعاب انتخاب کردن لباس مجری نه از نظر من که از نظر کارشناسان رسانه یعنی احترام به مخاطب و این نکته برای من حائزاهمیت است. تا جایی که در پروژه‌ای قید اجرا را زدم فقط به خاطر یک سرآستین و جالبه که بدونین همون لباس رو در برنامه دیگری پوشیدم. این قصه نشون میده کاملاً پای سلیقه مدیران شبکه‌ها درمیونه، نه استاندارد رسانه. لباسی که در پست شما رؤیت می‌شود کت و دامن نیست، یک مانتوی ساده است که رنگ بالاتنه متفاوت است. قصه چیز دیگری است که حتماً مفصل در خصوصش ویدیویی پست خواهم کرد.»

سم مهلک هشتگ‌بازی برای سیاست خارجی
مهدی خانعلی‌زاده، کارشناس روابط بین‌الملل در اینستاگرامش نوشت: «اول، چندماه پیش در شبکه چهار سیما، دکتر حسین سلیمی، رئیس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی و استاد مطرح روابط بین‌الملل یک جمله طلایی مطرح کرد: سیاست خارجی، یک امر تخصصی و غیرعام است؛ عامیانه شدن سیاست خارجی و روابط بین‌الملل منجر به آسیب دیدن منافع ملی شده است. دوم، هیجان‌زدگی، سم مهلک سیاست خارجی است. علت این مسأله، چندبعدی و چندفاکتوری بودن آن است؛ یعنی فضای روابط بین‌الملل، یک تخصص پیچیده با عوامل تأثیرگذار مختلف است که اگر دو بال دانش و تجربه در تحلیل آن وجود نداشته باشد، با ضریب اطمینان بسیار بالایی به خطا خواهد رفت. ارتباط تنگاتنگ سیاست خارجی با مسأله امنیت ملی، دامنه آسیب هیجان‌زدگی در این عرصه را بسیار گسترده می‌کند. سوم، هشتگ‌بازی و «حریفت‌ منم» گویان، هر دستاورد و فایده‌ای داشته باشد، یک آسیب بسیار مهم هم دارد: هیجانی کردن فضای تصمیم‌گیری در حوزه سیاست خارجی؛ موضوعی که حدود یک دهه است به طور جدی در حال مشاهده آن هستیم. حاصل این رویکرد هیجانی، تمسخر و تحقیر راهبردهای امنیت ملی نظیر «صبر استراتژیک» در عرصه نظری و ایجاد خطای شناختی در عرصه میدانی بوده است.»

بی‌بی فاطمه، بانوی دلیر خراسان
مژده لواسانی، مجری تلویزیون ضمن پیشنهاد تماشای برنامه «بسته پیشنهادی» در اینستاگرامش درباره میهمان این برنامه نوشت: «من قربون این لهجه شما برم! اگه برنامه دیشب ما رو ندیدید از تلوبیون تماشا کنید، در مورد مستند اسلحه ى مادرى، گفت‌و‌گو کردیم و در خدمت بى بى فاطمه که سوژه مستند بود و نوه عزیزشون و خانوم موسوى کارگردان این مستند بودیم. بى بى فاطمه، قصه متفاوتى داره، یک بانوى دلیر که در دهه هشتاد در روستاى مرزیشون در خراسان از روستا در مقابل اشرار محافظت کرده و خاطرات جالبى داره. انقدر شیرین حرف می‌زدند که من فقط قربون صدقه رفتم از اول تا آخر گفت‌و‌گو.»

روایتی از رشادت‌های ارتشی‌های غیور
هادی فیروزمندی، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی سوره در توئیترش ضمن انتشار عکسی از بازیگر نقش اصلی آخرین ساخته این سازمان نوشت: «شهید حسین ادبیان رو فاتح بازی‌دراز می‌نامند. از فرماندهان مکتبی و غیور ارتش که پس از رشادت در شکست حصر پاوه، منافقین از سنندج تا کامیاران چوبه دار برای او آماده کردند و روی تیرک‌ها، اسم و عکس او را چسباندند.»

جستجو
آرشیو تاریخی