صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

تأکید سلاجقه بر استفاده از ظرفیت حداکثری مناطق

تصمیم‌گیری درباره ظرفیت گردشگری جزایر سه‌گانه با وزارت میراث فرهنگی است

زیست‌بوم- رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌زیست کشور مسئول تصمیم‌گیری درباره ظرفیت‌های گردشگری جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب‌بزرگ و تنب‌ کوچک را وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌داند و می‌گوید: بر حسب وظیفه، مسائلی نظیر محیط‌‌زیست دریایی را به طور خاص در این مناطق دنبال خواهیم کرد. برای مثال در جزیره هرمز مجموعه‌ای تحت عنوان مرکز بین‌المللی پژوهش‌های محیط‌زیست دریایی راه‌اندازی کرده‌ایم که در آن از ظرفیت کنوانسیون راپمی کویت بهره می‌بریم، به این معنا که درصدد هستیم پروژه‌های تحقیقاتی بسیار مؤثری را دنبال کنیم.
علی سلاجقه درباره مناطق چهارگانه می‌گوید: موفق شدیم آیین‌نامه طبیعت‌گردی را به استانداران و مدیران‌ کل ابلاغ کنیم تا بتوانیم در این مناطق از تمامی ظرفیت‌های طبیعت‌گردی استان‌ها بهره ببریم. معمولاً مناطق چهارگانه به دلیل اینکه انسان به آنجا وارد نشود محصور نمی‌شود، اما همان‌گونه که برای طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی پیوست‌های محیط‌‌زیستی داریم، بر عکس برای پروژه‌های محیط‌‌زیستی هم پیوست‌های اقتصادی را در نظر می‌گیریم که بر اساس آنها استفاده از ظرفیت‌های حداکثری میسر می‌شود.
مسئولین بیشتر از مردم محیط‌زیست را تخریب می‌کنند
سلاجقه با اشاره به اینکه برخی نمایندگان مجلس می‌آیند و ابتدا به اهمیت محیط‌زیست اشاره می‌کنند اما در آخر درخواستی را مطرح می‌کنند که ضد محیط‌زیست است، می‌گوید: شناخت و مطالبه مردم در زمینه محیط‌زیست بسیار زیاد است و دراین زمینه از مسئولین جلوتر هستند. در واقع مسئولین بیشتر از مردم محیط‌زیست را تخریب می‌کنند. این دولت تنها دولتی بود که میثاقی ملی بست که هیچ پروژه عمرانی بدون مجوز محیط‌زیست کلنگ نخورد و درباره پتروشیمی میانکاله دیدید که با مقاومت سازمان حفاظت محیط‌زیست روبه‌رو شد و کلنگ آن برای همیشه شکست.
بدترین عملکرد در مدیریت پسماند
همچنین معاون رئیس‌جمهور از اجرایی شدن 60 درصد از 161 مصوبه در حوزه مدیریت پسماند خبر می‌دهد و درباره عملکرد دستگاه‌های مختلف می‌گوید: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بدترین عملکرد را در کارگروه ملی مدیریت پسماند دارد. وزارت کشور و نیرو از دستگاه‌هایی هستند که در این کارگروه عملکرد مثبتی داشتند. سازمان محیط‌زیست هم به ۸۰ درصد وظایف خود عمل کرده است. متأسفانه در محلات دفن زباله و لندفیل‌ها نتایج مثبتی نداشتیم و در حال دفن سرمایه کشور هستیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی