صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

سلامت

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی:
پوسیدگی، جرم‌گیری و ساخت دندان، بیمه می‌شود
رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: براساس مصوبه جدید شورای‌عالی بیمه در طرح خدمات درمان بیمه‌ای، پوسیدگی، جرم‌گیری و ساخت دندان، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد که این مصوبه بزودی ابلاغ می‌شود.
به گزارش ایرنا، دکتر باقر شهنی‌زاده، در حاشیه پانزدهمین کنگره بین‌المللی دندانپزشکی عمومی ایران، گفت: آمار پوسیدگی دندان در کشور افزایش یافته است و دولت مصوباتی را در شورای‌عالی بیمه تهیه کرده است و براساس طرح خدمات درمان بیمه‌ای، پوسیدگی، جرم‌گیری و ساخت دندان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.وی افزود: مشکلات تغذیه‌ای و هزینه درمان دندان‌ها، باعث افزایش پوسیدگی دندان در کشور شده است که باید غربالگری جدید و آمایش انجام شود تا در این زمینه نیز شاهد کاهش پوسیدگی دندان‌ها باشیم.شهنی‌زاده تصریح کرد: تعداد زیادی از ایرانیان خارج از کشور برای درمان دندان‌های خود به ایران می‌آیند چراکه در زمینه کیفیت درمان، موفق هستیم و این امر نشان‌دهنده فعالیت ارزشمند و ارائه خوب خدمات وزارت بهداشت برای خدمات باکیفیت است.وی به کاهش مراجعه مردم به دندانپزشکان در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا یکی از بحران‌های جهانی بود که سلامت انسان‌ها را به خطر انداخت و مردم کمتر به دندانپزشکی مراجعه کردند و این امر مشکلات بسیاری را ایجاد کرد.

لزوم تخصیص ردیف بودجه
برای خدمات دندانپزشکی
مارال قربانزاده، رئیس پانزدهمین کنگره دندانپزشکی عمومی گفت: تخصیص ردیف بودجه و حمایت سازمان‌های بیمه‌گر از هزینه‌های خدمات دندانپزشکی ضروری است زیرا برای ما دردناک است که مردم به خاطر نداشتن هزینه  دندانپزشکی، درخواست می‌کنند دندان آنها کشیده شود.
قربانزاده، در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنگره بین‌المللی دندانپزشکی عمومی ایران، افزود: از شورای‌عالی انتظار داریم برای سلامت مردم، ردیف بودجه دندانپزشکی در نظر بگیرند.
وی اظهار داشت: امیدواریم هزینه‌های خدمات دندانپزشکی مورد حمایت بیمه‌ها قرار گیرد، تا روزی فرا برسد که دهان مردم عاری از دندان‌های خراب باشد و بعد از آن بتوانیم به سمت برنامه پیشگیری برویم.قربانزاده با بیان اینکه خدمات درمان دندانپزشکی جزو خدمات لوکس نیست و باید برای آن ردیف بودجه بیمه‌ای اختصاص یابد، تصریح کرد: هزینه‌های سنگین و سرسام‌آور درمان‌های دندانپزشکی، مهم‌ترین دغدغه همکاران دندانپزشک است.

۱۳۵ هزار کودک یارانه تغذیه دریافت می‌کنند
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه خانواده‌های دارای کودک ۶ ماه تا پنج سال، برای دریافت یارانه امنیت غذایی، می‌توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، گفت: تاکنون ۱۳۵ هزار کودک ۶ ماه تا پنج سال تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند و ماهانه یارانه تغذیه دریافت می‌کنند.
احمدرضا اسماعیل‌زاده در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: هدف از اجرای برنامه امنیت غذایی، ارائه یارانه تغذیه‌ای به‌صورت ماهانه برای خانواده‌ها در دهک‌های اول تا هفتم جامعه که کودک ۶ ماه تا پنج سال دارند، است. این خانواده‌ها ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان یارانه دریافت می‌کنند.وی اظهار داشت: واجدین شرایط می‌توانند به مراکز بهداشتی کشور مراجعه کنند. بهورزها و مراقبان تغذیه‌ای، کودکان ۶ ماه تا پنج سال را مورد ارزیابی تغذیه‌ای قرار می‌دهند و کدملی آنها را در سامانه وزارت رفاه ثبت و سپس با بررسی‌های لازم و در صورت تأیید، خانواده‌ها، یارانه تغذیه‌ای از فروشگاه‌های منتخب مواد غذایی دریافت می‌کنند. کودکان این دهک‌ها هر سه‌ماه یک‌بار باید به مراکز درمانی مراجعه کنند و تا زمان بهبود وضع تغذیه‌شان تحت پوشش این برنامه قرار دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی