صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

آن سوی خبر

سرویس پرداخت هندی جهانی می شود
سرویس گوگل پلی با سیستم پرداخت مبتنی بر موبایل هند که ماهانه، میلیاردها تراکنش تولید می‌کند، برای گسترش فعالیت این سرویس هندی در بازارهای جهانی همکاری خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، شرکت «گوگل ایندیا دیجیتال سرویس» و شرکت ملی پرداخت هند که بانی سیستم رابط پرداخت یکپارچه (UPI) هند است، توافقنامه‌ای را برای گسترش خدمات فراتر از هند امضا کردند.
هدف از این همکاری، تسهیل پرداخت بین‌المللی برای مسافران هند است. همچنین به شناخته شدن سیستم‌های پرداخت دیجیتالی مشابه UPI  در کشورهای دیگر کمک خواهد کرد.
شرکت ملی پرداخت هند اعلام کرد، این توافقنامه‌ در راستای تلاش این شرکت برای تقویت موقعیت هند در چشم‌انداز پرداخت دیجیتالی جهانی امضا شده و با کاهش وابستگی به کانال‌های انتقال پول مرسوم، به ساده‌سازی حواله‌ها کمک می‌کند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در خصوص برنامه‌های خود برای جهانی کردن UPI صحبت کرده است. هند و سنگاپور در سال میلادی گذشته، سیستم‌های خود را به هم متصل کردند تا امکان انتقال پول به صورت لحظه‌ای را فراهم کنند. همچنین با کشورهایی از جمله سریلانکا و امارات عربی متحده، همکاری در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته است.


ساخت پاوربانکی که گرمای بدن را به برق تبدیل می‌کند
محققان دانشگاه ساسکس و دانشگاه برایتون موفق شدند با استفاده از ورق‌های گرافنی با رسانایی بالا، گرما را به الکتریسیته تبدیل کنند.
به گزارش مهر، هدف آنها، ارتقای فناوری‌های ارزان و پایدار برای جذب و تبدیل گرما به الکتریسیته و همچنین دستیابی به درک جدیدی از نحوه رسانایی در نانومواد مبتنی بر گرافن است. این فناوری می‌تواند برای تولید ابزاری با قابلیت برداشت گرما از هر چیزی از جمله بدن انسان و تبدیل آن به الکتریسیته، استفاده شود.
این تیم از چند ورق‌ گرافنی استفاده کردند تا موضوع جذب ترموالکتریک را بررسی کنند. آنها دریافتند که ورق‌های کوچک‌تر و نازک‌تر به‌طور خود به خود ارائه‌های متراکم را تشکیل دادند و بهتر از نمونه‌های چند لایه عمل می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی