صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۴

اخبار

با هدف معرفی شرکت‌های فناور حوزه محافظت از کودک

نخستین جشنواره «نشان دوستدار خانواده» برگزار می‌شود

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر دارد تا نخستین جشنواره «نشان دوستدار خانواده» را با هدف کمک به توسعه زیست‌بوم دیجیتال کودک و نوجوان برگزار کند.
به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این وزارتخانه همزمان با روز جهانی اینترنت ایمن‌تر (ششم فوریه مصادف با ۱۷ بهمن ماه) و با هدف کمک به توسعه زیست‌بوم دیجیتال کودک و نوجوان، نخستین جشنواره «نشان دوستدار خانواده» را برگزار می‌کند.  در فراخوانی که به همین مناسبت منتشر شد، از شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که در سراسر کشور در محورهای سازکار نمایش تبلیغات مناسب برای کودک و نوجوان، خدمات نظارت والدینی داخلی، تناسب محتوا یا خدمت و سن مخاطب، حفاظت از حریم خصوصی کودک و نوجوان، حفاظت از داده‌های کودک و نوجوان و پرداخت کنترل‌شده کودک و نوجوان  فعال هستند، دعوت می‌شود برای ثبت‌نام و شرکت در این جشنواره و تکمیل فرم مخصوص، به آدرس ffdigitalservices.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

تولید قطعات با کمک پرینترهای سه‌بعدی

پرینترهای رزینی و پلیمری دستاورد یکی از شرکت‌ها است که به گفته آنها قطعات پرینت شده به وسیله این دستگاه‌ها نمونه اولیه نیست، بلکه قابل استفاده در دستگاه‌ها و سیستم‌ها است.
به گزارش ایسنا، بهرام کاظمی از محققان این شرکت دانش‌بنیان، حوزه فعالیت این شرکت را پرینترهای سه‌بعدی دانست و گفت: ما در طراحی و ساخت انواع پرینترهای سه‌بعدی متمرکز شده‌ایم.
وی پرینترهای سه بعدی FDM، رزینی و پرینترهای FDM دما صنعتی را از دستاوردهای این شرکت دانست و یادآور شد: پرینترهای اف‌دی‌ام دمای صنعتی برای پرینت پلیمرهای صنعتی مانند پلی‌کربنات و پلی‌آمید کاربرد دارند. کاظمی با بیان اینکه فناوری‌های به کار رفته در این پرینترها متفاوت است، اظهار کرد: پرینترهای FDM معمولاً فیلامنت‌ها و رشته‌های پلیمری را پرینت می‌کنند، ولی پرینترهای رزینی، فوتورزین‌ها را با استفاده از اشعه UV لایه به لایه خشک و پرینت می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی