صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

حوادث جهان

23 کشته در انفجار کارگاه لوازم آتش‌بازی
 انفجار در یک کارگاه تولید لوازم آتش‌بازی در تایلند دست‌کم ۲۳ کشته بر جای گذاشت.به گزارش اسکای نیوز، این حادثه روز پنجشنبه رخ داد و نیروهای امدادی حاضر در محل حادثه- حدود ۶۰ مایلی شمال غرب پایتخت، بانکوک- گفتند که هیچ بازمانده‌ای پیدا نشده است.علت انفجار در استان سوفان بوری در دست بررسی است، اما پلیس تأیید کرد که انفجار قبلی در این کارگاه در نوامبر ۲۰۲۲ رخ داده است که در آن یک کارگر جان خود را از دست داد.عکس‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که توده غلیظی از دود سیاه بر صحنه انفجار در یک مزرعه برنج خالی از سکنه بالا آمده است.
 
آلمان و نروژ زیر بارش برف سنگین
 بارش سنگین برف و یخبندان، بخش‌هایی از شمال و مرکز اروپا را درنوردید و حمل‌ونقل را در برخی از کشورهای اسکاندیناوی متوقف کرد و باعث اختلال در فرودگاه‌های فرانکفورت و اسلو شد.به گزارش آسوشیتدپرس، گزارش‌های روز جمعه حاکی از آن است که در فرودگاه فرانکفورت آلمان، پروازها متوقف شد. فرودگاه به خطر یخ‌زدایی هواپیماها در حین حرکت به سمت باند اشاره کرد.فرودگاه اسلو، پایتخت نروژ، به دلیل کاهش دید ناشی از برف سنگین برای خلبانان، موقتاً بسته شد. ایلوا سلیوس ترولسن، سخنگوی فرودگاه گفت حجم عظیم برف و باد که حمل و نقل را با مشکل مواجه می‌کند «بسیار غیرعادی» بوده و بسته شدن آن اتفاقی «بسیار نادر» است.
 
گسل آتشفشانی ایسلند فعال شد
 شهر گرینداویک در ایسلند روی جریان‌های گدازه‌ای مربوط به ۸۰۰ سال قبل ساخته شده است؛ به همین دلیل این شهر در معرض خطر بیشتری در برابر گدازه‌های آتشفشانی قرار دارد.کارشناسان هشدار داده‌اند فوران‌های آتشفشانی خانه‌ها را در یک بندر ماهیگیری ایسلند فرا گرفته و این تأییدی بر بیدار شدن یک گسل طولانی مدت در زیر این کشور است و همین گسل گدازه‌ها را با هشدارهای کمی بیرون می‌فرستد. کارشناسان گفته‌اند این شهر به دلیل فوران گدازه‌ها تخلیه شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی