صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و چهار - ۳۰ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

از گوشه و کنار ایران

برگزاری هفتمین سالگرد شهدای حادثه پلاسکو
گروه حوادث/ مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت 16 آتش‌نشان حادثه ساختمان پلاسکو با حضور خانواده های این شهیدان و جمعی از مدیران شهری در بهشت زهرا(س) برگزار شد.
 این مراسم صبح پنجشنبه 28 دی در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) با حضور علیرضا زاکانی شهردار پایتخت، پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر، قدرت‌الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)، علیرضا جعفری مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای این مرز و بوم، ۶۱ شهید سازمان آتش‌نشانی تهران، خصوصاً ۱۶ شهید حادثه ساختمان پلاسکو را گرامی می‌داریم. بعد از حادثه غمناک پلاسکو، خون عزیزان آتش‌نشان، فصل جدیدی در آتش‌نشانی کشور باز و نام آتش‌نشانی را جاودانه کرد. دست خانواده شهدای آتش‌نشان را می‌بوسیم، سرنوشت این بود که شهدای ساختمان پلاسکو با جانفشانی‌شان جاودانه شوند و نامشان بر تارک تاریخ این مرز و بوم بدرخشد.وی افزود: دعا می‌کنیم هیچ حادثه‌ای در شهر و کشور رخ ندهد، اما آتش‌نشانان همیشه آماده هستند که از جان و مال مردم محافظت کنند و در سریعترین زمان آنان را نجات می‌دهند.حریق و ریزش ساختمان پلاسکو، صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ در چهارراه استانبول اتفاق افتاد و در این حریق ساختمان پلاسکو به‌طور کامل فرو ریخت که طی عملیات اطفای حریق ۱۶ آتش‌نشان تهرانی جان خود را فدا کردند.

قتل زن فروشنده در مغازه عطرفروشی
صاحب مغازه عطر فروشی در اقدامی هولناک با شلیک به زنی جوان وی را کشت و سپس خودکشی کرد.سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز گفت: عصر چهارشنبه بیست و هفتم دی ، در پی اعلام شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی منجر به قتل در یک مغازه عطرفروشی در خیابان  قصردشت شیراز، بلافاصله عوامل انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.  در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مردی ۶۵ ساله پس از درگیری با خانمی ۲۵ ساله و قتل او با اسلحه شکاری، با همان اسلحه، به زندگی خود نیز پایان داده است.به گفته شاهدان حادثه زن جوان به عنوان فروشنده در همان مغازه واقع در چهارراه زرگری شیرازمشغول به کار بوده است که به دلیل نامعلومی از سوی صاحب مغازه به قتل رسیده است.

مرگ 5 زن و مرد در تصادف جاده بروجرد
تصادف خونین بین سمند و کامیون در محور توره به بروجرد جان 5 نفر را گرفت.
بهروز ایران‌نژاد رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس استان مرکزی گفت: صبح پنجشنبه در محور توره بروجرد تصادف سنگینی بین کامیون و سمند رخ داد که  5 سرنشین خودروی سمند در صحنه فوت شدند همچنین 2 سرنشین کامیون نیز در صحنه به صورت سرپایی مداوا شدند.سرنشینان خودروی سمند  دو زن و سه مرد بودند که همگی جان باختند.

برخورد مرگبار قطار با سمند
برخورد قطار کرمانشاه - ملایر با خودروی سمند، دو کشته برجاگذاشت.محمدباقر حیدری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در خصوص این حادثه گفت: ساعت ۱۵:۴۵پنجشنبه بر اثر برخورد قطار مسیر کرمانشاه-ملایر در منطقه بیستون (روستای سرماج) با خودروی سمند، دو نفر جان باختند. به علت شدت حادثه، سرنشینان خودروی سمند در دم فوت کرده بودند که  عملیات رهاسازی توسط تیم‌ عملیاتی جمعیت هلال احمر بیستون صورت گرفت.علت حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

جستجو
آرشیو تاریخی