صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۲۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و سه - ۲۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۶

دیگه‌چه‌خبر؟

ارسال پرونده مظنون خاص به دادگاه روحانیت
 خبر اول اینکه،باگذشت نزدیک به 8 ماه از انتشار خبر سرقت فرش‌های نفیس مجموعه سعدآباد و تلاش‌های مکرر و پیگیری‌های حقوقی دولت، هنوز سرنوشت آن 48 تخته فرش مشخص نشده است.
از این رو دولت پرونده را به مرجع قضایی ارسال کرده است تا قوه قضائیه بتواند گره این فرش‌های نفیس را بازکند. اما حالا شواهد حاکی از آن است که این پرونده از پیچیدگی‌های بسیاری برخوردار است. زیرا به گفته رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، پرونده فرش‌های سرقت شده از سعدآباد، یک مظنون با شرایط خاص دارد؛ مظنونی که باعث شده است پرونده به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شود. به گزارش ایرنا، سپهر خلجی روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت با بیان اینکه این موضوع از سوی معاونت حقوقی دولت سیزدهم پیگیری شد که در جمع‌بندی نهایی به ۱۰ نفر مظنون از مقامات دولت قبل رسیدند، اضافه کرد: پرونده‌ای تشکیل شد و با توجه به اینکه مظنون اصلی شرایط خاصی داشت، پرونده سال گذشته به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد، این پرونده در حال بررسی است و منتظر نتیجه آن هستیم. رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تأکید کرد: سرنوشت این فرش‌ها معلوم نیست و وضعیت پرونده از سوی معاونت حقوقی اطلاع‌رسانی می‌شود. بدین ترتیب به نظر می‌رسد دادگاه ویژه روحانیت، با فراخوان مظنون خاص، سرنوشت این فرش‌ها را مشخص خواهد کرد.

شهادت یکی از کارکنان
سپاه سلمان در خاش
 خبر دیگر اینکه،  عصر دیروز در نتیجه یک اقدام تروریستی سرهنگ پاسدار حسینعلی جاودان‌فر از کارکنان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در حین بازگشت از مأموریت اداری در جاده خاش به زاهدان مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسید.

درگیری با تروریست ها  در مرز بلوچستان
فرمانده مرزبانی فراجا از درگیری مسلحانه و انهدام تیم تروریستی که برای اقدامات خرابکارانه قصد ورود به داخل کشور را داشتند، توسط مرزبانان در مرزهای جنوب‌شرق کشور خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار احمدعلی گودرزی در این باره توضیح داد: روز سه‌شنبه یک گروهک تروریستی که قصد ورود به کشور برای اقدامات خرابکارانه را داشت با هوشیاری مرزبانان هنگ مرزی «جکیگور» در درگیری مسلحانه، تبادل آتش سنگین و مقابله جانانه از ورود آنها به کشور ممانعت به‌عمل آمد. فرمانده مرزبانی فراجاگفت: در این درگیری یک نفر از عناصر گروهک تروریستی به هلاکت رسید و دو نفر دیگر مجروح و متواری شدند که تلاش مرزبانان برای دستگیری آنها در منطقه ادامه دارد.

قدردانی چین از موضع ایران در قبال « تایوان»
 دست آخر اینکه، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین از موضع ایران و چند کشور دیگر در قبال موضوع تایوان و برگزاری انتخابات مستقل در آن قدردانی کرد.
مائو گفت: از ۱۳ ژانویه، کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، آشکارا بر تعهد خود نسبت به اصل چین واحد و مخالفت با هر شکل «استقلال تایوان» تأکید کرده‌اند. تایوان از سال ۱۹۴۹ دولتی مستقل از چین داشته است. پکن، تایوان را یکی از استان‌های این کشور به شمار می‌آورد، در حالی که تایوان، منطقه‌ای با «دولت منتخب» خود را مستقل می‌داند. چین با روابط رسمی کشورهای خارجی با تایوان مخالف است و حاکمیت چین بر این جزیره را غیرقابل بحث می‌داند. «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره انتخابات تایوان گفته بود: جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشورها را از مبانی سیاست خارجی خود می‌داند و در این چهارچوب همواره حمایت خود را از اصل چین واحد اعلام کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی