صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۲۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۲۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۴

شکست دوباره گنبد آهنین

ادامه از صفحه 3

گزارش‌های اولیه حاکی از نفوذ چند پهپاد از خاک لبنان به الجلیل است. علاوه بر این یک موشک هدایت شونده نیز از خاک لبنان به سمت پایگاه «المطله» ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند که ۲ صهیونیست در نتیجه اصابت موشک به شهرک «یووال» در منطقه «اصبع الجلیل» در مرز لبنان زخمی شدند.
رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند، از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آنها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده‌ است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند. اخیراً رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند، کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آنها نداشته و آنها را رها کرده‌ است. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در سخنرانی روز دوشنبه خود گفت: «ما را با تیپ‌های خسته، شکست‌خورده و هراسان در شمال غزه تهدید می‌کنند؛ به شما می‌گوییم که خیلی خوش آمدید. کسی که باید از جنگ بترسد، اسرائیل و شهرک‌نشینان آن هستند. ۹۹ روز است که ما آماده جنگ هستیم و از آن نمی‌ترسیم و بدون سقف ومحدودیت و قید و شرط مبارزه می‌کنیم.»
 
اسرائیل به دنبال تشکیل نیروی بین‌المللی برای اداره غزه
یک نماینده صهیونیست، خواهان تشکیل نیروی بین‌المللی با مشارکت کشورهای عربی برای اداره نوار غزه بعد از پایان جنگ شد. به گزارش ایسنا، دنی دانون، نماینده حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت: درخصوص موضوع امنیت، اسرائیل باید دستور کار ویژه خود را حفظ کند و قادر به تحرک و خروج درصورت لزوم باشد. باید نیروی بین‌المللی با مشارکت کشورهای عربی برای اداره نوار غزه بعد از جنگ تشکیل شود. این مسأله می‌تواند کلید عادی‌سازی روابط با اسرائیل در آینده باشد.
به نقل از روزنامه اورشلیم پست، دانون تأکید کرد: «قبل از اینکه درباره روز بعد از جنگ صحبت کنیم باید به امروز توجه داشته باشیم. اسرائیل همچنان نیاز دارد که درباره رفح اقداماتی اتخاذ کند. هرگونه تغییراتی در مرزهای بین غزه و مصر باید در مرزهای غزه انجام شود تا توافق صلح بین اسرائیل و مصر در معرض خطر قرار نگیرد. دلیلی برای اعتراض مصر وجود ندارد. باید منطقه مرزی بین غزه و مصر شاهد حضور بین‌المللی از جمله حضور اسرائیل باشد تا مانع از قاچاق سلاح به غزه شویم. این درحالی است که بنیامین نتانیاهو بارها تأکید کرده این رژیم قصد دارد کنترل محور مرزی فیلادلفیا را در دست بگیرد. نتانیاهو مدعی شده است بدون سیطره بر این محور امکان از بین بردن حماس وجود ندارد. درحالی که قاهره با این مسأله مخالف است.» دانون که قبلاً سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل بود درباره اینکه آیا برای ریاست حزب لیکود قبل از انتخابات احتمالی نامزد خواهد شد یا خیر، گفت: هنوز زود است درباره سیاست صحبت کنیم. نخست‌وزیر باید بر جنگ متمرکز شود. تمام مسئولان امنیتی و نظامی نیز باید به این مسأله توجه داشته باشند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی