صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۲۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۲۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

مرور

وزیر آموزش و پرورش:
نظام یادگیری مبتنی بر آینده
 در ساخت مدارس مورد توجه قرار گیرد
وزیر آموزش و پرورش بر استفاده از فناوری‌های نوین برای ساخت مدارس مقاوم و جذاب تأکید کرد و گفت: جنبه عملکردی و نظام یادگیری مبتنی بر آینده باید در ساخت مدارس مورد توجه قرار گیرد، مدرسه به جای دالان دانشگاه باید دالان زندگی باشد.
به گزارش ایرنا، رضا مراد صحرایی، در رویداد ملی مدارس آینده در دانشگاه تهران اظهار کرد: هر تصویر درباره آینده خودمان در آیینه آموزش و پرورش دیده می‌شود. آینده و آموزش و پرورش ۲ عنصر غیرقابل تفکیک از هم و معیاری برای سنجش آینده است. رشد فزاینده، سریع و پیچیده، ما را دائم در میز آینده‌پژوهی قرار می‌دهد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: مدرسه جایی است که باید یادگیری مشارکتی در آن رقم بخورد و در این خصوص جنبه زیست محیطی هم اهمیت دارد. همچنین باید از فناوری نوین برای ساختن مدارس مقاوم و جذاب برای دانش‌آموزان استفاده کرد.
صحرایی یادآور شد: مدرسه آینده جایی است که باید قوه تخیل دانش‌آموزان تقویت شود و دانش‌آموزان به شهروندان مسئول، متعهد و پاسخگو تبدیل شوند. جنبه دیگر، زیرساختی و زیست محیطی است که به کالبد محیط مدرسه مربوط می‌شود.

بودجه بهزیستی  افزایش می‌یابد
رئیس گروه سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امسال اعتبارات بهزیستی حدود ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: همین رویکرد در بودجه سال آینده مدنظر سازمان برنامه و بودجه است و دولت نیز اعتقاد دارد این حوزه باید تقویت شود.
 به گزارش سازمان بهزیستی کشور، رضا عوض‌پور با تأکید بر اینکه جمعیت زیادی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: این جمعیت بسیار محق هستند و قانونگذار برایشان حقوقی قائل شده و باید دولت و مجلس در کنار هم، تلاش و کمک کنیم که حال دل قشر تحت پوشش بهزیستی و نهادهای حمایتی خوب باشد.
 وی با بیان اینکه آثار و برکات این کار برای کل کشور است و حال جامعه را خوب می‌کند، افزود: سازمان بهزیستی طیف گسترده‌ای از خدمات را برای جامعه هدف چند میلیونی پوشش می‌دهد که این خدمات باید تقویت شود.
 

 

جستجو
آرشیو تاریخی