حوادث جهان

برخورد 2 هواپیما در فرودگاه ژاپن
 دو فروند هواپیما روی باند فرودگاه بین‌المللی شهر «ساپورو» ژاپن با یکدیگر برخورد کردند.  به گزارش ایندیپندنت، این دومین حادثه فرودگاهی در هفته‌های اخیر است که در ژاپن رخ می‌دهد. این حادثه روز سه‌شنبه رخ داد و یک هواپیمای خطوط هوایی کره با یک هواپیمای شرکت هواپیمایی «کاتای پاسیفیک» در فرودگاه «نیو چیتوز» برخورد کرده است. به گفته مسئولان فرودگاه، این حادثه ساعت ۵:۳۰ بعدازظهر به وقت محلی رخ داده است. این برخورد زمانی رخ داد که هواپیمای کره‌ای در حال آماده شدن برای برخاستن از زمین بوده است. بنابر اعلام سازمان آتش‌نشانی ژاپن، در این حادثه آتش‌سوزی رخ نداده و تاکنون مصدومیتی نیز گزارش نشده است. بیش از ۴۶ پرواز در این فرودگاه به‌دلیل شرایط برفی در منطقه لغو شده است.
  
سقوط مرگبار هواپیما روی 2 خودرو
یک هواپیما که برای اطفای حریق آتش‌سوزی جنگل‌ها در شیلی به پرواز درآمده بود، در مسیر سقوط کرد که منجر به کشته شدن خلبان و مجروح شدن سه نفر دیگر شد. به گزارش رویترز، این حادثه حوالی ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر به وقت محلی در نزدیکی فرودگاه پانگویلمو، واقع در محله تالکا، در مرکز کشور و حدود ۲۵۰ کیلومتری جنوب سانتیاگو دی شیلی رخ داد. هواپیمای مدل Turbo Trush که در خدمت شرکت ملی جنگلداری بود، پس از برخورد با کابل‌های برق به زمین سقوط و با دو خودرو برخورد کرد. سه نفر از سرنشین‌های خودروها نیز مجروح شدند. افرادی که از محل حادثه عبور می‌کردند، سعی کردند به سرعت افراد آسیب دیده از این حادثه را نجات دهند. در این حادثه خلبان ۵۹ ساله اسپانیایی تبار جان باخت.
 
برخورد قطار با کامیون در سوئد
  برخورد یک قطار شهری با کامیون حامل بتن در جنوب‌غربی سوئد، منجر به مرگ راننده قطار و مجروح شدن ۱۰ مسافر شد. به گزارش خبرگزاری سوئدی تی تی، این حادثه روز دوشنبه پس از گیر افتادن یک کامیون در برف در یک گذرگاه راه‌آهن در نزدیکی اودوالا، شهری در جنوب غربی سوئد رخ داد. پلیس سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد، به گفته شاهدان، راننده کامیون قبل از برخورد با وسیله نقلیه با سرعت بالا، سعی کرده به راننده قطار علامت دهد. پلیس اعلام کرد: راننده قطار که مردی حدوداً ۶۰ ساله بود، بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

9 کشته در تصادف دو اتوبوس در ترکیه
 در حادثه برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری با اتوبوسی دیگر در جنوب شرق ترکیه، دست‌کم ۹ نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.
 به گزارش خبرگزاری «آذری‌پرس»، در این سانحه رانندگی اتوبوس مسافربری «آنتالیا» به مقصد «مرسین» با اتوبوس دیگری برخورد کرد و واژگون شد. هنوز علت وقوع این حادثه مشخص نشده است.
 در این گزارش آمده است، بر اساس اطلاعات اولیه به‌دنبال این حادثه ۹ نفر از جمله راننده اتوبوس جان باختند. همچنین مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند و کارشناسان در حال بررسی جزئیات حادثه هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی