صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۲۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و دو - ۲۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

اخبار

ایرنا

علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از قیمت‌گذاری ۹۰ درصد پهنه کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: تمام مؤلفه‌های زیستی از جمله هوا، آب، خاک، جنگل، گیاه و جانور قیمت دارند و باید در تمام فعالیت‌های اقتصادی خود به این مسأله توجه کنیم؛ بر این اساس در حال قیمت‌گذاری پهنه‌های سرزمینی کشور هستیم و تا پایان امسال، ۹۰ درصد قیمت‌گذاری انجام می‌شود. کشوری مانند ایران با این شرایط آب و هوایی و شرایط سرزمینی، باید حتماً قیمت تمام شده کالاها و میزان آب مصرفی آن مشخص باشد. آیا تاکنون این نوع قیمت‌گذاری در کشور انجام شده است؟ اکنون شاخص‌ها در دنیا بر مبنای مسائل محیط زیست تعریف می‌شود اما آیا ما در کشور این کار را انجام می‌دهیم؟ اکنون برچسب کربن روی کالاها در دنیا مطرح است؛ ما در این زمینه چه کار کردیم؟ اگر اقدامی نکنیم، قطعاً در آینده نه‌چندان دور در زمینه واردات و صادرات کالاها دچار مشکل خواهیم شد و برای ما محدودیت ایجاد می‌شود.

 

میراث آریا

 اداره‌کل موزه‌ها در نامه‌ای به امیرحسین غریب‌نژاد معاون همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های وزارت امور خارجه و علی‌اکبر متکان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، مراتب نگرانی خود را نسبت به انتقال منشور کوروش به کتابخانه ملی رژیم صهیونیستی اعلام کرد و جلوگیری از این اقدام را خواستار شد.

 

مهر

  یک قلاده پلنگ بالغ در حومه شهر شاهرود، در منطقه شکار ممنوع تپال مشاهده و از آن تصویر‌برداری شد. همچنین مریم امیدی رئیس اداره حفاظت حیات‌وحش اداره کل محیط‌زیست اصفهان، از ثبت تصویر یک گونه پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات‌وحش عباس‌آباد خبر داد.

 

میراث آریا

 محمد یزدی، رئیس گروه آموزش دفتر مطالعات، برنامه‌ریزی و آموزش گردشگری گفت: متقاضیان شرکت در آزمون جامع دوره‌های آموزشی گردشگری می‌توانند از اول تا یازدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با مراجعه به سامانه https://edutourism.mcth.ir/ برای انجام فرایندهای مربوط به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی