صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۲۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۲۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

پاد

 داوود میرشکار مدیرکل محیط زیست استان خوزستان گفت: محیطبانان در راستای حفاظت از پرندگانی که برای زمستان گذرانی به تالاب‌های استان خوزستان از جمله «بامدژ» آمدند، تعداد چند باب کومه شکار پرندگان مهاجر را تخریب و ادوات آنان در محل به آتش کشیدند. این کومه‌‌های شکارهر ساله توسط شکارچیان فرصت‌طلب قبل از شروع فصل مهاجرت پرندگان در بخشی از تالاب و معمولاً جاهای صعب العبور ساخته می‌شود. چندین گونه پرنده مهاجر از جمله اردک کله سبز، خوتکا و چنگر در این فصل، تالاب بامدژ را برای زمستان گذرانی انتخاب می‌کنند.

 

ایرنا

   خاتون شهبازی برگزارکننده رویداد «هناس» درباره نخستین رویداد مُد و محیط زیست در ایران با عنوان «هناس» که از امروز ۲۶ دی آغاز و تا ۲۹ دی ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اینکه صنعت پوشاک و مُد یکی از آلاینده‌ترین صنایع در جهان است و آسیب‌های جدی به محیط زیست وارد می‌کند، «هناس» با رویکردی پژوهش محور سعی دارد به عنوان پژوه‌ای متفاوت و متمایز در ایران و جهان، نسبت به خطری که محیط زیست را تهدید می‌کند الهام بخش طراحان و تولیدکنندگان این صنعت باشد و با خلاقیت و تغییر رویکرد، سهم بسزایی در کاهش این آسیب‌ها بردارد.

 

ایسنا

   سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: این نوید را به مردم رفسنجان می‌دهیم که در آینده شاهد ارتقای ثبت بنای ملی مجموعه حاج‌آقا علی خواهیم بود. اولین پیام مجموعه خانه حاج‌آقا علی این است که امین‌التجار این منطقه معرفی شده، این امانت‌داری در فرهنگ مردم رفسنجان بسیار برجسته و بارز است. مردم رفسنجان می‌توانند الگوی فرهنگ برای جامعه ایرانی باشند.

جستجو
آرشیو تاریخی