صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۲۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هشتاد و یک - ۲۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران‌در ایران

اصفهانی‌ها «نماز باران» می‌خوانند
اصفهان- مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان از اقامه «نماز باران» توسط مردم مرکز این استان برای نزول رحمت الهی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، علیرضا ناجی گفت: نماز باران روز جمعه هفته جاری به امامت آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان برگزار می‌شود.
وی افزود: این نماز با هدف استغاثه به درگاه خداوند و درخواست نزول رحمت الهی، پیرو توصیه علما و بزرگان شهر اصفهان اقامه خواهد شد.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: این مراسم ساعت ۱۰ صبح در محوطه‌ «گلستان شهدا» برگزار و به نمازگزاران توصیه می‌شود روزهای چهارشنبه و پنجشنبه روزه بگیرند و سالمندان و کودکان را نیز همراه بیاورند زیرا این کار از آداب اقامه نماز باران است.

مولدسازی دارایی‌های راکد به نفع مدرسه‌های نوساز فارس
شیراز - مولدسازی دارایی‌های دولت در فارس، این‌بار در قامت ابزاری اثربخش به کمک آمده تا پروژه‌های نیمه تمام آموزش و پرورش فارس سر و سامان‌ داده و مدرسه‌های نوساز و پویا را جایگزین املاک راکد کند.
بر اساس آمار اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس، استان فارس حدود ۶۰۰ پروژه نیمه‌تمام خیرساز و دولتی دارد که برای تکمیل نیازمند تزریق اعتبار است.
طبق گفته «محمد خلیل خرد» مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس، در نخستین گام ۱۰ واحد در شهرستان‌های ارسنجان و فیروزآباد، پس از شناسایی و دریافت مجوزهای لازم، از طریق مزایده به فروش رفت.
وی به ایرنا گفت: با این حساب، فارس نخستین استانی است که املاک غیرمولد دولتی آموزش و پرورش در آن به فروش رسیده است. به گفته او حدود ۱۶۰ میلیارد ریال درآمد از این مرحله مولدسازی دارایی‌های آموزش و پرورش فارس حاصل شده که در اولویت نخست، این درآمد صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز می‌شود و در اولویت‌های بعدی برای پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی و سپس اجرای مدرسه‌های جدید استفاده می‌شود. به گفته این مقام مسئول، اعتبار حاصل مولدسازی این واحدها نیز به استان وارد شده تا برای تکمیل مدرسه‌های‌ نیمه‌تمام به کارگرفته شود.

جستجو
آرشیو تاریخی